מעמיס טלסקופי קטרפילר TH3510D

מעמיס טלסקופי חדש מקטרפילר

מעמיס טלסקופי קטרפילר TH3510D

מעמיס טלסקופי קטרפילר TH3510D

קטרפילר TH3510D הוא מעמיס טלסקופי קומפקטי חדש המיועד למשימות הדורשות כוח הרמה יחד עם גובה הרמה ראויים, אך בסביבת עבודה צפופה ומוגבלת לתמרון. למעמיס הטלסקופי החדש משקל עבודה של כ-9.1 טון, הוא מאפשר יכולת הרמה מרבית של 3.5 טון ומגיע לגובה הרמה מרבי של 9.8 מ'.
ממדיו הקומפקטיים – אורך 527 ס"מ, רוחב 238 ס"מ וגובה עד לגג תא המפעיל כ-248 ס"מ – אינם מונעים התקנת 'בום' ארוך במטרה לאפשר הרמת מטענים לגובה רב; מדובר כאן על 'בום' בעל 3 שלבים וחיבור ציר אחורי נמוך המשמרים מחד אורך כולל קצר (כאשר מכונס) יחד עם צללית נמוכה, שדה ראיה פתוח ונעדר הפרעות סביב, ומאידך מאפשרים הגעה לגובה הרמה מרבי וטווח הגעה אופקי של כמעט 10 מטרים, כאמור.
אנשי קטרפילר מדגישים כי כל מערכות ההינע, ההידראוליקה העברות הכוח, והמכאניות הוכיחו עצמן בתנאי אמת, מאחר ו"הושאלו" מכלים וותיקים יותר ומוכחים של היצרנית – כולם גדולים ומאסיביים יותר.

מעמיס טלסקופי קטרפילר TH3510D

מעמיס טלסקופי קטרפילר TH3510D

תא המפעיל בקטרפילר TH3510D החדש "עוצב עם פשטות בתפעול, עמידות, מרווח ואמינות בראש מעייני המתכננים", על פי קטרפילר, והוא כולל בין היתר קונסולת הפעלה חדשה הכוללת את כל האלמנטים הנדרשים לתפעול יעיל של הכלי, כולל האפשרות לשינויי כיוון נסיעה בלחיצת כפתור. כך יכול המפעיל לשלוט הן בנסיעה והן ב'בום' ביד אחת בלבד. מצלמות רוורס מוצעת כאופציה והיא משדרת אל צג דיגיטאלי חדש אף הוא, גדול מהמוכר בכלים בגודל דומה מתוצרת קטרפילר. גם לוח המחוונים, יחידת גלגל ההגה והמושב הם חדשים כאן. עוד ראויים לאזכור בקבינה החדשה הרצפה המאפשרת שטיפה קלה לצורך ניקוי ושימוש בזכוכית שטוחה לשמשות, להקל ולהוזיל את ההחלפה, במקרה הצורך.
ברשימת הציוד הסטנדרטי נמצא בין היתר מחבר מכאני מהיר בקצה הזרוע, זהה למוכר מיתר דגמי המעמיסים הטלסקופיים של היצרנית. רשימת האופציות כוללת מחבר הידראולי, מערכת בקרת העמסה וחיישני רוורס.

מעמיס טלסקופי קטרפילר TH3510D

מעמיס טלסקופי קטרפילר TH3510D

כמעמיס טלסקופי 'גלובלי' המיועד להימכר ברחבי העולם, מוצע דגם זה עם שתי אופציות מנועים לבחירה, שתיהן מייצרות 100 כ"ס: המנוע הראשון הוא Cat C3.4B העומד בתקני Tier 4 Final האמריקאיים ושלב 4 האירופאיים. המנוע השני הוא Cat C4.4 ACERT העומד בתקני Tier 3 האמריקאיים ושלב 3A האירופאיים.
הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבת power-shift בעלת 4 מהירויות. דיפרנציאל ננעל מאחור יחד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מלפנים מתיימרים להציע עבירות טובה גם על מצע חלקלק וטובעני. היצע הצמיגים רחב ומגוון, להתאמה מרבית לכל סוג שימוש.