הגודייר החסכוני אי פעם

גודייר (Goodyear) האמריקאית משיקה צמיג חדש למשאיות בשם Fuel Max LHD G505D, המחליף בהיצע היצרנית את ה-Goodyear 305ATLHD; היצרנית חשפה את הצמיג כבר בתחילת השנה מבלי לפרט יתר על המידה, למעט הבטחה בדבר "סטנדרטים חדשים בחיסכון", ועתה נחשף הצמיג במלואו לקראת שיווקו בתחילת 2015.
לא מדובר בעוד דגם או גרסה, מבחינת היצרנית, אלא לא פחות מ-'Game Changer', כהגדרת אנשי יחסי הציבור של החברה, עם תכונות חסרות תחרות בכל הקשור לחיסכון בדלק ויעילות. זאת ועוד: אנשי היצרנית לא מהססים להשוות נתונים של צמיג זה ביחס לנתוני צמיגים מתחרים (כפי שנמדדו על ידי אנשי גודייר, יש לציין, ראו בהמשך).

Goodyear LHD G505D

Goodyear LHD G505D

ראש מחלקת צמיגי הרכב הכבד של גודייר בארה"ב, אנדראה ראסל, הציגה את הצמיג החדש במסגרת מסיבת עיתונאים וירטואלית שנוהלה ברשת. "אני מודעים היטב לחשיבות נושא צריכת הדלק אצל משאיות גדולות הגומעות מרחקים. לצמיגים חלק בסעיף צריכת הדלק ולכן אנו כה גאים ב-Fuel Max LHD G505D החדש שהוא כיום החסכוני ביותר בשוק". "הכי חסכוני" משמע במקרה זה צמיג השומר על תכונותיו בכל הקשור להתנהגות, בטיחות, רעש וביצועים, אך מציע התנגדות גלגול נמוכה שגוזלת פחות אנרגיה מהמנוע, ובכך מושג החיסכון עליו מדברים בגודייר.
בהודעה לעיתונות לא מהססים אנשי גודייר להשוות בין הצמיג החדש למתחריו הישירים, עם פרסום תוצאות בדיקות וניסויים שביצעו במתקן הניסויים של היצרנית ב-San Angelo שבטקסס.
בגודייר טוענים כי במשאית כבדה (Class 8 בארה"ב) הנוסעת 120,000 מייל בשנה (192,000 ק"מ) מנצח הצמיג החדש שלהם את מתחריו ללא עוררין. לשם ההשוואה נלקח ה-Goodyear Fuel Max LHD G505D החדש מול מישלין X Line Energy החדש אף הוא, ברידג'סטון M710 Ecopia וקונטיננטל EcoPlus HD3. בגודייר טוענים כי הצמיג החדש שלהם מציע חיסכון של לא פחות מ-2% בצריכת הדלק בהשוואה מול משאית הנעולה צמיגי מישלין X Line Energy, כ-1.3% חיסכון בהשוואה למשאית זהה עם צמיגי קונטיננטל EcoPlus HD3 ו-0.9% פחות דלק בהשוואה למשאית עם צמיגי ברידג'סטון M710 Ecopia. זאת ועוד, בגודייר מתרגמים מספרים אלו לכסף, ובמונחים אמריקאיים מדובר בחיסכון שנתי של 1,444$ למשתמשים בצמיגי ה-Fuel Max LHD G505D החדשים בהשוואה למישלין, 896$ חיסכון בשנה בהשוואה למשתמשים בצמיגי הקונטיננטל ו-672$ חיסכון בדלק בשנה בהשוואה למשתמשים בצמיגי ברידג'סטון דנן במשאיותיהם.
גודייר יחלו לשווק בשבועות הקרובים את צמיגי ה-Fuel Max LHD G505D החדשים בארה"ב, ומתחילת 2015 יורחב השיווק לשווקים נוספים בעולם, מבלי לציין בשלב זה באילו שווקים מדובר. היצרנית גם טרם חשפה את מחירי הצמיגים בארה"ב.