והגבוהה מכולן היא…

במת הרמה טלסקופית JLG 1850SJ Ultra boom

במת הרמה טלסקופית JLG 1850SJ Ultra boom

לפני כשנה השיקה יצרנית במות ההרמה האמריקאית ג'ני (Genie) את במת ההרמה הטלסקופית הממונעת הגבוהה בעולם; 54.9 מטרים לגובה – זה היה המספר שהספיק להעמיד את ג'ני במקום הראשון בכל הקשור לגובה הרמה מרבי, עד עכשיו. המתחרה הוותיקה של ג'ני – JLG האמריקאית אף היא – חושפת את מלך הגבהים החדש, במת הרמה טלסקופית שמגיעה עד לגובה 56.4 מ'. נכון שמדובר בתוספת של כמטר וחצי בלבד, אבל זה די והותר בכדי להעביר את התואר אל JLG.
לא לבעלי לב חלש: גובה הרמה מרבי – 56.4 מ'

לא לבעלי לב חלש: גובה הרמה מרבי – 56.4 מ'


הדגם החדש של JLG נקרא 1850SJ Ultra boom ויחד עם יכולות ההגעה לגבהים חדשים – בשפה פשוטה מדובר בכ-19 קומות – מדגישים אצל היצרנית שנפח ההגעה התיאורטי של הדגם הוא הגדול בשוק. JLG טוענת כי הכלי החדש מאפשר ביצועי עבודה שהיו עד כה נחלת מנופים טלסקופיים המחוברים למשאית, ועם יכולת ניידות ותמרון גבוהים, יחד עם ממדים קומפקטיים – לבטח בהשוואה למשאית – מדובר בפיתרון יעיל עבור קבלני עבודות גובה או למשימות ארוכות טווח באותו האתר, כאשר נדרש ניוד הבמה ממקום למקום.
במת הרמה טלסקופית JLG 1850SJ Ultra boom

במת הרמה טלסקופית JLG 1850SJ Ultra boom


ה-1850SJ Ultra boom מסוגל להניף עד כ-450 ק"ג. ב-JLG טוענים כי מהירות התגובה והמערכת ההידראולית מאפשרת טיפוס וירידה מהירים, כאשר הבמה נושקת אל הקרקע יידרשו פחות מ-5 דקות להגיע לגובה המרבי אליו היא מסוגלת. מסך LCD הממוקם מול פני המפעיל מראה את מצב ומיקום הבמה, כמות הדלק במיכל (200 ל'), סל"ד המנוע, התראות לקראת טיפולים, איתור תקלות ועוד.
עם משקל עבודה של 27.5 טון נדרש מנוע מתאים, וכאן מותקן טורבו-דיזל של דויץ בנפח 3.6 ליטר המציע כ-100 כ"ס. ההינע וההיגוי הם לכל הגלגלים.