וולוו רוצה להיות מס' 1

בוולוו מחפשים מזה זמן דריסת רגל לשוק המשאיות הגדול בעולם – הלא הוא השוק הסיני. שלושת המתחרים האירופאיים – דיימלר, איווקו ומאן – כבר נמצאים בסין, הודות לשיתופי פעולה עם יצרנים מקומיים, כאשר כולם רוצים נתח משוק הרכב הכבד שהוא כבר כיום הגדול בעולם, וכרגע לא מגלה סימני האטה. דריסת רגל שכזו אינה עוד הרחבת עסקים או הכנסת מזומנים ממקור נוסף; מצב השווקים כיום בעולם המערבי הוא באופן גורף בכי רע, ותוצאות שווקים שנחשבים כ"מתפתחים" או "עולם שלישי" הופכות פתאום לקריטיות עבור היצרניות לגבי כיצד תיראה השורה התחתונה בסוף שנת העסקים.

משאית דונגפנג

משאית דונגפנג


Dongfeng Commercial Vehicles ייקרא המיזם המשותף לולבו ולדונגפנג הסינית, כאשר היצרנית הסינית הענקית תעביר חלק עיקרי של ייצור המשאיות שלה לחברה המשותפת החדשה, ו-וולוו תתרום בעיקר מנועים, רכיבים טכניים שונים וידע. וולוו תחזיק בסופו של תהליך כ-45% מהחברה המשותפת, לאחר הזרמה מתוכננת של כ-665 מיליון יורו. 55% מהחברה המשותפת יהיו בידי דונגפנג. המטרה היא להוות בסיס לייצור במספרים גדולים עבור השוק הסיני, כמובן, אך לשווקים נוספים במזרח הרחוק, ברוסיה, דרום אמריקה ועוד.
עתה נגיע למספרים; דיימלר, יצרנית המשאיות הגדולה בעולם (הכוונה לכלי רכב מסחריים ולמשאיות במשקל של למעלה משישה טון) ייצרה בשנת 2011 כ-400,000 משאיות. דונגפנג ייצרה באותה התקופה כ-250,000 משאיות ו-וולוו כ-208,000. אם המיזם עם דונגפנג אכן יתממש מבחינת צפי הייצור והמכירות, בונים בוולוו על כ-450-460,000 משאיות שתיוצרנה בשנה. עם מספרים כאלו וולוו בהחלט מתמודדים על תואר "יצרנית המשאיות הגדולה בעולם", גם אם זה יקרה עם שותף. ימים יגידו.