מישלין X-Line Energy

מישלין X Line Energy T החדש מיועד למשאיות כבדות הנוסעות מרחקים ארוכים

מישלין X Line Energy T החדש מיועד למשאיות כבדות הנוסעות מרחקים ארוכים

היצרנית הצרפתייה-בי"ל משיקה סדרת צמיגים המיועדת לרכב כבד הגומע מרחקים גדולים, המחולקת לפי השימושים השונים במשאית והמבטיחה אורך חיים ארוך יותר בעד 20%. למרות דמיון מובהק במבט ראשון לצמיגים דומים מבית אותו היצרן, מדובר במילה האחרונה בתחום, מאחוריה אינספור שעות פיתוח, ניסוי ומחקר. צמיגי ה-X-Line Energy מציעים חיסכון של 0.74 ליטר ל-100 ק"מ נסועה לצמיג, יחד עם פעולה שקטה יותר ועמידות משופרת – מבטיחים במישלין; "כתפי" הצמיג החדש הורחבו בכ-25% ויחד עם שינוי פרופיל השטח הבא במגע עם האספלט מוצעת עמידות גבוהה יותר בפני שחיקה, מבלי לאבד יכולות אחיזה. נהפוכהו: אלו אמורות להציע ביצועים טובים מבעבר ולמעשה תוכננו במיוחד עבור צמיגים המשמשים להיגוי, בהם השחיקה גבוהה יותר (דגמי ה-Z). עוד הושקע בתכנון הפרופיל במטרה לייצר פחות ויברציות ולהעניק אחיזה כיוונית משופרת, גם תחת עומס מלא.
X Line Energy T

X Line Energy T

הגרסאות המיועדות לשמש בגלגלים מניעים (דגמי ה-D) נראות אולי דומות ויזואלית, אך מבנה הצמיג שונה. כאן בוצעה עיקר ההשקעה בפיתוח עמידות גבוהה בפני שחיקה ו"קימוט" הצמיג הנוצרים בשל עוצמת מנועי המשאיות המודרניים – כוח שהצמיג אמור להעביר אל הכביש. גם כאן בוצעו חיזוקים פנימיים במבנה השכבות בצמיג, אשר בנוסף לשאר המשימות אמורים גם להגדיל את העמידה בפני "צביטות" הצמיג או חדירת עצמים זרים. בנוסף מוצעים הצמיגים גם לתנאי שלג או בוץ, עם פרופיל המותאם לכך במיוחד.
להשלמת הסדרה מוצעת גם גרסת T של הצמיג, המיועדת לשמש בנגררים ועגלות. כאן תוכננו חריצי ניקוז המים באופן שונה, שכן הצמיג נגרר ואינו גורר, כמו גם עמידות גבוהה במיוחד בפני כוחות צד המאפיינים צמיגים בנגררים עמוסים בעת פניה. לעמידות משופרת בפני שחיקה מורכבת השכבה החיצונית של הצמיג מתערובת גומי הכוללת סיבי פחמן.