משאית מרצדס אקטרוס

סט צמיגים חדש מ-Uniroyal

יצרנית הצמיגים האמריקאית יונירויאל (Uniroyal, כיום בבעלות מישלין הצרפתייה) משיקה סדרת צמיגים חדשה למשאיות, הכוללת צמיג לסרן ההיגוי, לסרן המניע ולנגרר. כל הצמיגים הנם פרי פיתוח ובחינות ארוכות, מדווחים אנשי היצרנית, וכל צמיג כולל הרכב, מבנה פנימי ועיצוב המותאם באופן המיטבי לייעודו. הצמיגים מיועדים למשאיות בינוניות וכבדות הפועלות כמשאיות חלוקה למרחקים קצרים ובינוניים או לנסיעות לטווח ארוך עם מטען מלא.

צמיגי יונירויאל FH40 (משמאל) ו-DH40

צמיגי יונירויאל FH40 (משמאל) ו-DH40

הצמיג המיועד להיגוי נקרא FH40 והצמיג לסרן המניע נקרא DH40 – שני שמות מוכרים בהיצע יונירויאל כאשר הצמיגים החדשים למעשה מחליפים דגמים בעלי שם דומה שיוצרו עד היום. מעבר לשיפור מובטח במבנה ובהרכב הפנימיים, המבטיחים עמידות גבוהה יותר בפני כוחות פיתול, דפנות מחוזקות, אחיזת כביש טובה יותר והתנגדות גלגול נמוכה יותר, מוצע גם עיצוב מחדש של הפרופיל החיצוני, עם דגש על יכולת פינוי מים מהירה ויעילה יותר.
הצמיג המיועד לסרן הנגרר נקרא TH40 והוא מוצע בשלב זה בשתי מידות בלבד: 385/55 R 22.5 ו-385/65 R 22.5. כאן מדווח על פיתוח חדשני של הרכב הגומי, המבטיח – לטענת אנשי יונירויאל – עמידות גבוהה במיוחד הן בפני שחיקה והן בפני חתכים, בעיקר חתכי דפנות הצמיג. גם כאן הושם דגש על התנגדות גלגול נמוכה במיוחד והבטחה בשורה התחתונה לחיסכון משמעותי הן בבלאי והן בצריכת הדלק. פרטים ניתן לקבל אצל התקריות המתמחות בארץ.