המחפר ההיברידי הראשון (של CAT…)

CAT 336E LH

CAT 336E LH

במסגרת תערוכת BAUMA המתוכננת לתחילת 2013 במינכן יציג קטרפילר האמריקאי את ה-336E H החדש, המחפר ההיברידי הסדרתי הראשון בעולם, לטענת דוברי היצרן. למען האמת ההיסטורית נציין כי לפני כשנה הציגה קומטסו את ה-HB215LC-1, ככל הנראה לו שמורה זכות הראשונים, אבל נשאיר את הוויכוח הזה כרגע מחוץ לידיעה אותה הנכם קוראים.
הזמנות לקטרפילר ההיברידי תתקבלנה החל מפברואר 2013 כאשר האספקה ללקוחות תחל חודש מאוחר יותר, באמצעות רשת סוכני קטרפילר העולמית.

CAT 336E LH

CAT 336E LH

בקטרפילר מגדירים את ה-336E H כ"דור הבא בתחום המחפרים" ובניגוד למקובל – לא מדובר בשילוב מנוע בעירה פנימית עם מנוע חשמלי, תחום בו לא הצליחו להגיע לתוצאות הרצויות עד כה בקטרפילר, בעיקר לא בתחום הורדת העלויות ללקוח. ב-336E H מדובר במערכת הידראולית-היברידית הרשומה כפטנט על ידי קטרפילר, כאשר בשלב זה לא נחשפו פרטים המלמדים כיצד העסק עובד. בקטרפילר מסבירים רק כי מדובר במערכת היודעת לקלוט, לאגור ולשחרר בעת הצורך אנרגיה הנפלטת ממערכות הידראוליות בעת העבודה. אותה האנרגיה מתגייסת לסייע למנוע בעת עומס, ובכך להקטין את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. ענק הצמ"ה האמריקאי מצהיר כי מדובר בכלי ראשון בסדרת כלים היברידיים חדשים הנמצאים בפיתוח, וכי פיתוח מערכות היברידיות נמצא כיום בראש סדרי העדיפויות של היצרן.