מכבשים חדשים ל-HAMM

סדרה HX-i החדשה כוללת מערכות מתקדמות המבטיחות שיפור ביעילות העבודה לצד חיסכון משמעותי בצריכת הדלק

יצרנית המכבשים הגרמנייה HAMM משיקה את ספינת הדגל החדשה שלה תחת שם הסדרה HX. מכבשי האספלט החדשים כוללים בשלב ראשון שתי גרסאות: HX 70i ו-HX 90i במשקלי עבודה של 7.0ו-9.0 טון בקירוב, בהתאמה. מכבשים אלו מיועדים לעבודות כבישה בהיקפים גדולים.

מכבש HAMM מסדרה HX-i

בין יתר המערכות המתקדמות המוצעות במכבשים אלו נכללות מערכות וויברציות מפוצלות, בקרה אלקטרונית למניעת היווצרות סדקים או בליטות באספלט, מערכות בלימה ורוורס אוטומטיות, מערכות בלימה והאצה מהירות אך ללא 'מכות', למניעת פגיעה בפני השטח, כיסא מפעיל מתכוונן חשמלי הפונה אוטומטית לכיוון הנסיעה, ועוד. הקבינה חדשה ומבטיחה איכות שהייה משופרת ביחס לדגמים קודמים, עם דגש על הנדסת אנוש גבוהה ובידוד מיטבי בפני רעשים ו-וויברציות.

חדשה היא גם מערכת עזר המכונה Smart Compact, המוצעת כאופציה בתשלום. מערכת זו תומכת באופן אקטיבי בפעולות המפעיל ומחפה על חוסר ניסיון ועבודה על אותו כלי עם מספר מפעילים. המערכת מאפשרת, בתיאור גס, קביעת פרמטרים לכבישה מראש, בנפרד לכל תוף, ולמפעיל נותר רק להוביל את המכונה ולפקח על פעולותיה ללא הצורך להתערב. המערכת מאפשרת בידול בין כבישת מצע או כבישת אספלט, על כל ההבדלים הרלוונטיים, ומכיילת באופן אוטומטי את כל המערכות בהתאם. בין יתר היכולות של מערכת ה-Smart Compact נציין את יכולתה לאסוף נתונים סביבתיים (טמפרטורת האספלט, צפיפות וכיו"ב) ולכלול אותם בתכנון פעולות המכבש. על-פי HAMM מדובר במערכת ראשונה מסוגה בתחום ובשל יעילותה היא תורמת לירידה בצריכת הדלק ולשיפור התפוקה. בין היתר יודעת המערכת לזהות כאשר האספלט מתקרב להידוק מיטבי ואז היא מעבירה את תפקוד המכבש באופן אוטומטי למתב ECO חסכוני, שבין היתר מוריד את סל"ד המנוע ב-20%. על פי היצרנית מאפשרת המערכת יחד עם מצב החיסכון ירידה בצריכת הדלק של עד 15% בהשוואה לדגמים קודמים, ללא מערכת ה-Smart Compact.   

מכבשי HAMM מיובאים לארץ על ידי חברת צ.ל.ע מעמק חפר