דחפור קטרפילר D11

קטרפילר D11 חדש

דחפור קטרפילר D11

דחפור קטרפילר D11

לאחר יותר משש שנים מעבירה קטרפילר את הבולדוזר הגדול מתוצרתה – קטרפילר D11 – מקצה שיפורים, רענון ועדכון מקיפים. מדובר בדחפור מהליגה הכבדה ביותר המוצע במשקל עבודה שמתחיל בקצת יותר מ-102 טון והמוצע עם להב המסוגל לדחוף קצת יותר מ-27 מ"ק.
בקטרפילר מגדירים את ה-D11 המעודכן כחדש כמעט מכל היבט, למרות הדמיון החיצוני לדגם היוצא, כאשר מעבר למנוע המעודכן ולהוספת מגוון מערכות ממוחשבות מתקדמות, גם השלדה המרכזית עברה שינויים המבטיחים "עוד אמינות, נוחות גבוהה יותר בתחזוקה, עוד תפוקה והכל – בעלויות נמוכות יותר". בין היתר תוכננו זרועות הלהב ונקודות העיגון שלהן בשלדה מחדש, המיסבים הם חדשים ובשלדה בוצעו שיוניים קטנים רבים, בעיקר בעיצוב מחדש של מכלולים שונים, המתיימרים להבטיח קשיחות ואמינות גבוהות יותר ביחס לדגם היוצא.
המנוע המשרת ב-D11 החדש הוא הגרסה העדכנית והמתקדמת ביותר של ה-C32 המוכר של היצרנית, מנוע 6 צילינדרים בנפח כמעט 35 ליטר (!) המייצר כאן טווח שבין 850 ל-955 כ"ס. מנוע זה, מדגישים בקטרפילר, תוכנן בכדי לתפקד ביעילות במגוון רחב מאוד של תנאים סביבתיים, סוגי דלק ולחצים אטמוספריים (גובה איזור העבודה) שונים, כך שניתן להתאים את ה-D11 למגוון תנאי עבודה ואיזורים, על פי דרישה.
בגרסתו המעודכנת מקבל מנוע ה-D11 מערכת קירור חדשה שמבטיחה יכולות שמירה על טמפרטורות עבודה נכונות קבועות בכל מצב, כמו גם מקלה את התחזוקה והטיפול בה, בעיקר הניקוי של המצננים – בין היתר באמצעות מניפות הניתנות לסיבוב בשני הכיוונים.
כמות השמן למנוע אמנם גדלה (ב-30%) אך במקביל עלה מרווח הטיפולים לכדי כל 500 שע"מ, בהתייחס לסביבת העבודה הדורשנית והמאתגרת ביותר.

דחפור קטרפילר D11

דחפור קטרפילר D11

המערכת ההידראולית היא חדשה בקטרפילר D11 המעודכן, וכוללת בין היתר בקרת עומס חדשה ומתקדמת, כאשר בשילוב מערכת העברת הכוח החדשה אף היא מתיימר הדחפור החדש להציע חיסכון של עד 8% בצריכת הדלק לעומת הדגם היוצא. בסה"כ מבטיחים כלל העדכונים במקביל תפוקה גבוהה בכ-4-8% ביחס ל-D11 היוצא.
מערכת החשמל והחיווט הרלוונטי חדשה אף היא, ומרכז הבקרה ממוקם מעתה באופן המאפשר גישה מפני הקרקע. באותה הנקודה ממוקמים גם מתגי החירום לדימום המנוע, מתגים להרמת והורדת הסולם לגישה לקבינה , ומתג לשילוב וניתוק מצב 'שליטה מרחוק' המוצע בכלי זה כסטנדרט והמאפשר להפעיל את הבולדוזר הכבד גם ללא מפעיל היושב בתוכו, כאשר תנאי העבודה מסוכנים מדי.
קטרפילר תחל למסור את דגמי ה-D11 החדשים הראשונים החל ברבעון השני של 2019. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים