טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

הכי גדול של Ditch Witch

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

דיטש-וויטש (Ditch Witch) האמריקאית משיקה טרנצ'ר (חופר תעלות) מאסיבי וחדש המוגדר כ-Heavy Duty בשם HT275. זהו הטרנצ'ר הכבד והגדול מתוצרת החברה, והוא מצויד במנוע קאמינס (Tier 4f בנפח 9.0 ליטר) המייצר 275 כ"ס המעביר כוחו אל מנגנון הינע שרשרת החפירה ומנגנון הינע הכלי (זחלים) באמצעות מערכת הידרוסטטית. מערכת זו מאפשרת שליטה מדויקת במהירות ועוצמת שרשרת החפירה באמצעות תיבת העברה ואריאבלית (רציפה). מידות הכלי הן בהתאם: האורך הכולל הוא 624 ס"מ, הרוחב הוא כ-255 ס"מ והגובה (קצה הקבינה) הוא 350 ס"מ. המשקל העצמי עומד על כ-19.0 טון, כבסיס.

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

דיטש-וויטש HT275 מיועד לכל משימות חפירת התעלות האינטנסיביות והעמוקות יותר, כפי שקיימות בתחומי תשתיות המים, הגז, החשמל, הניקוז וכיו"ב. אנשי היצרנית מדגישים כי בכלי זה – כאמור: גולת הכותרת החדשה של דיטש-וויטש – הושם דגש עיקרי בעת הפיתוח על יעילות ונוחות בעבודה, לטובת מקסימות תפוקה ליחידת זמן וכסף. בין היתר מותקנת כאן מערכת חיבור וניתוק מהירים של יחידת שרשרת החפירה, הן לצורך תיקון או תחזוקה והן לצורך החלפה בשרשרת במידה אחרת. בחברה טוענים כי הליך זה, שנמדד לא פעם בימי עבודה, הפך לפשוט ביותר ב-HT275 ודורש שעות ספורות, גם בתנאי שדה, מן הסתם. אותו הדין גם לגבי הציוד המתחבר מצידו השני של הכלי, כאשר מערכת חיבור/ניתוק חדשה מאפשרת החלפת ציוד רתום ללא הצורך באמצעי הרמה נוספים.

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

מערכות הזחלים מוגדרות כ"צפות", קרי: לכל מערכת היכולת לנוע מעלה ומטה מכל צד, במטרה לאפשר אחיזה טובה גם כאשר פני השטח אינם חלקים ומפולסים. בדיטש-וויטש טוענים כי הם פיתחו מערכת מתוחכמת המאפשרת מעקב יעיל ומדויק אחר פני השטח, וזאת במטרה להוריד עומס מהשלדה (הכבדה…) בשל עיוותים הנובעים מפיתול הכלי, כאשר אינו ממוקם במפולס. יכולת התאמה זו, מסבירים עוד אצל היצרנית, לא רק תורמת ליציבות ודיוק רב יותר בעבודה, אלא גם תורמת לאמינות ולשרידות הכלי לאורך זמן.

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

טרנצ'ר דיטש-וויטש HT275

יחידת המנוע מחופה בחיפוי העשוי מקשה אחת, לטובת יכולת פתיחה וגישה נוחה אל כל המכלולים הנדרשים, בכלל זה טיפולים בשטח.
הקבינה חדשה אף היא, וניתנת להזזה על צירים לימין ולשמאל – בהתאם לצורך ולמיקום התעלה הננחפרת. בנוסף לכך עומדות לרשות המפעל מצלמות חיצוניות המשדרות תמונות 'חיות' אל המסך המותקן בתוך הקבינה (7"). כל יחידת הקבינה יושבת על כריות אוויר וניתנת -–בנוסף להזזתה לצדדים – לסיבוב בזווית של 270 מעלות. יחידת התפעול (הג'וי-סטיק) חדשה אף היא, ומתיימרת להציע רמת ארגונומיות גבוהה, לטובת יכולת עבודה רציפה ארוכה מבלי לעייף את ידי המפעיל.
יבואנית דיטש-וויטש לארץ היא חברת דיזל הנדסה