Probst Flieguan M FXM-30

שומר הגב

יצרנית ציוד העזר המיוחד לתעשיית הבניין, הסלילה והריצוף Probst הגרמנייה מציגה בגרמניה את ההיצע העדכני שלה לקראת 2019. Probst מציעה את ציוד העזר הייחודי שלה תחת שם המותג Flieguan תוך הצהרה כי בכלים אלו הושקעו מיטב המשאבים, המאמצים והחשיבה במטרה להציע עזרה אמיתי באתר העבודה בשינוע, הרמת והנחת אבנים כבדות, ודומים להן כמו בלוקים, מרצפות ועוד. הציוד המיוחד משלב מומנט של מנוף להרמה יחד עם יכולת לפיתה של האובייקט המיועד להרמה באמצעות וואקום. מבין הציוד שהוצג שלושה כלים הם חדשים;

Probst Flieguan Handy FXH-25

Probst Flieguan Handy FXH-25

Flieguan Handy FXH-25 מיועד כפי ששמו מרמז להרים מרצפות/אבנים עד למשקל של 25 ק"ג. אביזר זה אמנם לא יקל יותר מדי על הגב, שכן הוא כולל ידית אחיזה אחת המאלצת הפעלת כוח גוף מלא בכדי להרים את המרצפת. אבל הוא חוסך פגיעה באצבעות בעת ההנחה במקום, שכן האחיזה אינה מתבצעת בדופן המרצפות (האמור להגיע קרוב מאוד למרצפת השנייה) אלא לופת אותה מלמעלה. כך ניתן להוריד את המרצפת הרלוונטית בדיוק מרבי מלמעלה היישר למיקומה המבוקש.

Probst Flieguan Ergo-Stick FXES-25

Probst Flieguan Ergo-Stick FXES-25

Flieguan Ergo-Stick FXES-25 מיועד אף הוא להרמת מרצפות/אבנים עד למשקל של 25 ק"ג, אך כאן מדובר בכלי המאפשר ביצוע המשימה בעמידה, והודות למוטות האחיזה הארוכים הוא מאפשר ביצוע העבודה בקלות יתרה, שכן מבנהו יוצר מנוף המקל את הרמת האובייקט, הובלתו ובעיקר – את הנחתו המדויקת במקום. כלי זה בנוי באופן פשוט ביותר, וניתן לכוונו בקלות – מרווח הגלגלים, אורך וזווית המוט הראשי, מרחק הגלגלים ממרכז מערכת היניקה (קובע את המומנט הנדרש להרמת האבן/מרצפת) ואת זווית הצידוד של מוט האחיזה, לטובת נוחות עבודה גם בצמוד לקירות.

Probst Flieguan M FXM-30

Probst Flieguan M FXM-30

Flieguan M FXM-30 הוא כלי גדול. מאסיבי והמיועד למרצפות כבדות יותר, והודות לזרוע הארוכה המחברת בין בסיס הכלי לבין מרכז מערכת היניקה להרמת האבן/מרצפת – הוא מסוגל לטפל גם במרצפות/אבנים גדולות יותר והשוקלות עד 30 ק"ג ליחידה. כלי ייחודי זה פותח במטרה לאפשר הרמת, שינוע והנחה מדויקת ביותר של מרצפות גדולות וכבדות – במינימום מאמץ. כלי זה ניתן לכוונון במדדים רבים, וניתן להוסיף משקולות בחלקו האחורי (הקרוב למפעיל) להקלת הרמת מרצפות כבדות ונוחות התפעול גם למשך זמן, מבלי שעייפות המפעיל תפגע בדיוק העבודה. הכלי הייחודי כולל בין היתר מוט נוסף המותקן במקביל למרכז הלפיתה המבוסס וואקום, המקבע את זווית האבן/מרפסת במאוזן, כך שעם הורדת למקומה היא תרד ישר, מבלי לפגוע במשטח המהודק המוכן עבודה.
ב-Probst טוענים כי כל מערכות ההרמה שלהם על בסיס וואקום כוללות מבנה הרשום כפטנט הכולל ספוג למגע עם פני האבן/מרצפת המאפשר וואקום יעיל גם כאשר פני המשטח מחוספסים. כל הציוד המופעל באמצעות וואקום ניתן לתפעול באמצעות שואב אבק תעשייתי או שואב מיוחד המופעל באמצעות מצברים, הנישא על גב המפעיל.
יבואן הציוד של Probst לישראל היא חברת OS Group מנתניה