מעמיס אופני Kramer KL60.8

השופל הגדול של Kramer

מעמיס אופני Kramer KL60.8

מעמיס אופני Kramer KL60.8

מומחית המעמיסים האופניים והמעמיסים הטלסקופיים הקומפקטיים והבינוניים הגרמנייה קרמר (Kramer) עולה מדרגה עם השקת הקרמר KL60.8 החדש. מדובר במעמיס אופני במשקל עבודה שבין 9.0-10.0 טון, ובכך הוא הופך לגדול ולכבד אי פעם בהיצע קרמר.
קרמר היא חברה-בת בקבוצת וואקר-ניוסון הגרמנייה, בעליהן של החברות קרמר, ויידמן (Weidemann) והמייצרת גם תחת המותג וואקר ניוסון. רבים מהכלים המוצעים על ידי היצרניות השונות השייכות לקבוצה הנם זהים, כאשר הבידול הוא לרוב בפריסת הסוכנים ופנייה לשוקים ספציפיים. קרמר KL60.8 החדש הוא למעשה דגם זהה לויידמן 9080 החדש אף הוא, הפונה יותר למגזר החקלאי ושהושק במקביל.
קרמר KL60.8 בולט לא רק בשל עיצובו החדש והעדכני אל לא פחות מכך בשל מבנהו הייחודי, מבנה הכולל היגוי כפול. שיטה זו אינה מקובלת על-פי רוב אצל מעמיסים אופניים גדולים יותר, אך אומצה על ידי אי-אלו יצרניות מעמיסים אופניים קומפקטיים במטרה כמובן לשפר את כושר התמרון בתנאי עבודה צפופים במיוחד. בקרמר (כמו גם ב-ויידמן) הצליחו להציע שיטת היגוי כפול זו גם במעמיס כבד יותר, תוך הבטחה על שמירת רמת היציבות הגבוהה והביצועים הטובים מבלי לפגוע בבטיחות הכלי בעבודה ותוך שימור כושר התמרון חסר התקדים בסגמנט.

מעמיס אופני ויידמן 9080

האח התאום: ויידמן 9080

המעמיס הגדול של קרמר מונע באמצעות יחידת כוח של דויץ בנפח 3.6 ליטר המציעה 136 כ"ס. כאופציה ניתן להזמין מנוע חזק יותר – אף הוא מתוצרת דויץ – בנפח 4.1 ליטר המייצר 156 כ"ס. למעמיס כוח פריצה מרבי של 5.6 טון וכושר הרמה מרבי של 3.9 טון. גובה ההעמסה המרבי (גובה ציר הכף) הסטנדרטי הוא כ-3.8 מ', כאשר כאופציה מוצעות זרועות ארוכות יותר, המעלות נתון זה לכדי 4.2 מ'.
חדשה כאן היא מערכת העברת הכוח ההידרוסטטית המכונה ecospeedPRO370, הזהה למערכת המוצעת גם באח התאום לבית ויידמן, שם היא מכונה Power Drive 370. בקרמר מדגישים כ מדובר במערכת פרי פיתוח עצמי בקבוצת וואקר ניוסון המבטיחה מיקסום יכולות המנוע והכלי בתנאי עבודה שונים. המערכת ההידרוסטטית מתפקדת כאן כגיר רציף עם יחסי העברה משתנים באופן אוטומטי וללא התערבות המפעיל, כאשר בכל מהירות ובכל עומס מועבר כוח מרבי את הקרקע תוך ניצול מיטבי של הספק המנוע. טווח העבודה של המערכת הוא עד 40 קמ"ש ברצף והיא מאפשרת שינויי כיוון נוחים ופשוטים ליישום עם אפשרויות שינויי מהירויות מהירים בעבודה ללא תחושת 'מדרגה' או מכות בהעברות הכוח בתנאים המשתנים. במילים אחרות, מובטח למפעיל רצף עבודה יעיל בכל מצב, ללא הצורך לבחוש בין הילוכים או יחסי העברה שונים, תוך מינימום איבודי כוח בדרך. תכונות אלו מהוות יתרון משמעותי בעיקר בעבודות העמסה או הפיכה בתצורת Y, בהן על הכלי לבצע תנועות מונוטוניות לפנים ולאחור, בכל פעם בכיוון אחר.
כמובן שתכונות אלו מהוות יתרון משמעותי גם עבור המפעיל, הן בקלות ונוחות התפעול והן בתנאי העבודה, הנעדרים מכות, זעזועים ומהמורות. הקבינה החדשה מבטיחה שדה ראייה מעולה סביב, רמות בידוד מעולות – הן בפני רעשים והן בפני פגעי מזג האוויר בחוץ, קלות תפעול והנדסת אנוש גבוהה.
בעקבות חתימת הסכם שיתוף פעולה בין קרמר לג'ון דיר שנחתם ביולי השנה, יופץ הציוד של קרמר באמצעות סוכני ג'ון דיר באירופה, כמו גם אצלנו. שיווק ומכירות מעמיסים ומעמיסים טלסקופיים של קרמר בארץ נתון לפיכך בידי מפרם, יבואנית ג'ון דיר מעמק חפר.

מעמיס אופני Kramer KL60.8

מעמיס אופני Kramer KL60.8