מלגזה דיזל יונדאי 160D-9L

מלגזת דיזל 16 טון מיונדאי

מלגזה דיזל יונדאי 160D-9L

מלגזה דיזל יונדאי 160D-9L

יונדאי ציוד מכני הנדסי השיקה מלגזה רב שימושית כבדה חדשה תחת השם 160D-9L. מדובר במלגזת דיזל עם יכולת הרמת מטען של עד 16 טון המתמקמת בפער שנוצר בין המלגזות 160D-9 ו-180-D9. יונדאי 160D-9L מתבססת על שלדת היונדאי 180-D9 המאסיבית, אך לאחר עדכון שצמצם את נתון האורך הכולל בכ-30 ס"מ. בשל כך מוגדרת מלגזה חדשה זו כקומפקטית יחסית, אך עדיין בעלת יכולות הרמה גבוהות ברמת יציבות בטוחה (מרכז הכובד הוא בגובה 1,200 מ"מ).
ביונדאי מייעדים מלגזה זו לעבודה בתחומי העץ (שינוע בולי עץ כבדים), צנרת, פלדה וברזל, מכולות, מוצרי בטון וכיו"ב. גובה ההרמה במרבי הוא 7.0 מטרים.
יונדאי 160D-9L מונעת באמצעות מנוע קאמינס בנפח 6.7 ליטר (6 צילינדרים) המייצר כאן 166.5 כ"ס. מנוע זה מצויד בממיר קטליטי סלקטיבי ומסנן חלקיקי דיזל, במטרה לעמוד בתקני פליטת המזהמים משלב 4. כיול מנוע זה יחד עם מערכת העברת הכוח (גיר ZF אוטומטי), בשילוב ממדי ומשקל הכלי, מבטיחים – על פי יונדאי – האצה מהירה ביחס למוכר בקטגוריה, יכולת טיפוס טובה יותר, נסיעה מנהלתית מהירה יותר – בסל"ד נמוך יותר והבטחה לצריכת דלק נמוכה במיוחד, מבלי לנקוב במספרים. זו האחרונה מתקבלת גם הודות לאפשרות לבחור בין שני מצבי עבודה – חלש יותר ותפוקה מלאה, בהתאם לסוג העבודה ולעומס הנדרש מהכלי.

מלגזה דיזל יונדאי 160D-9L

מלגזה דיזל יונדאי 160D-9L

למלגזה מערכת בקרת משקל, למניעת הטענת יתר, ומערכת הידראולית מתוצרת בוש הפועלת ללא קשר לסל"ד במנוע, לטובת אספקת כוח ותפוקה רציפים, תוך חיסכון מרבי בצריכת הדלק. מערכת זו יונדאי 160D-9L היא בגרסתה החדשה והעדכנית ביותר, ומתיימרת להציע חיסכון בצריכת הדלק של 5-10% ביחס לדגמים מתחרים מקבילים. ניתן לבחור מבין שתי אופציות תרנים – שני חלקים או שלושה.
גם הקבינה מתיימרת להיות חדשה כאן עם הבטחה לשיפור בהנדסת האנוש, בשדה הראיה סביב ובמרווח למפעיל. שיפור מובטח גם בבידוד בפני רעשים, בצורת ובמיקום המראות, במיקום הדוושות ובחידוש כל יחידות ההגה והמחוונים. בסעיף הבטיחות מצוינים מגביל מהירות הניתן לכיול, אפשרות לקוד מובנה לצורך התנעה (למניעת שימוש שלא ברשות או גניבה).
יונדאי מעניקה ל-160D-9L אחריות יצרן של שנתיים או 3,000 שע"מ, עם מגוון אופציות להרחבת האחריות עוד מעבר לכך. יבואנית מלגזות יונדאי לארץ היא חברת מכשירי תנועה