מדחס אטלס קופקו XATS 138

המדחס הקשוח של אטלס קופקו

מדחס אטלס קופקו XATS 138

מדחס אטלס קופקו XATS 138

אטלס קופקו הגרמנייה משיקה קומפרסור (מדחס) נגרר חדש בשם XATS 138. הקומפרסור שוקל 1.3 טון בקירוב, והוא מונע באמצעות מנוע קובוטה 4-צילינדרי (2.4 ליטר) המייצר 49 קילו-ואט (כ-67 כ"ס), טווח לחץ האוויר מוצע בטווח שבין 7.0-10.3 bar וטווח הספיקה המרבית עומד על 5.5-7.0 מ"ק/דקה.
על פי ההודעה לעיתונות מציע הקומפרסור החדש מנגנון כיוון/כיול לחץ אינטואיטיבי חדש ומתקדם, המבטיח פעולה יעילה מבחינת התפוקה ביחס לצריכת הדלק יחד עם גמישות גבוהה בהתאמת לציוד אותו הוא מפעיל. במילים אחרות: הקומפרסור החדש מתיימר להבטיח נוחות ויעילות גבוהה לכל סוג של ציוד, משימה או תנאי עבודה. המנגנון מכונה PACE, קיצור של Pressure Adjusted through Cognitive Electronics, והוא מאפשר כיוון מהיר במיוחד של הלחץ המבוקש בקפיצות של 0.1 bar. ה-PACE כולל מערכות דיאגנוסטיקה וניתוח נתונים ומתאים עצמו הודות ל"זיכרון" לציוד ספציפי ובאופן אוטומטי.

מדחס אטלס קופקו XATS 138

מדחס אטלס קופקו XATS 138

עוד מדגישים באטלס קופקו את השלדה והמרכב המאסיביים והחזקים במיוחד המוצעים עבור קומפרסור זה, בעיקר לטוב יכולת גרירה והעברה ממקום למקום מבלי לחשוש מפגיעה או נזק. עוד לטובת עמידה בתנאי עבודה קשים מוצעת צביעה תלת-שכבתית על בסיס אבקה של השלדה והחופה, המתיימרת לכלול טיפול מיוחד כנגד קורוזיה; בסעיף זה – של עמידה בפני חלודה – מעניקה אטלס קופקו אחריות לעשר שנים.
המדחס החדש מותאם לעבוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, בטמפרטורות שבין 20- ל-45+ מעלות צלסיוס. המרווח בין טיפולים עומד על 1,000 שעות או שנתיים, הקודם, עבור המדחס, ו-500 שעות או שנה, הקודם, עבור המנוע.
המדחסים של אטלס קופקו מיובאים לארץ על ידי חברת מ. בר