במת הרמה UTX Scissor Lift

במת הרמה להתקנה על UTV (וידאו)

במת הרמה UTX Scissor Lift

במת הרמה UTX Scissor Lift

חברה אמריקאית בשם Innovative Equipment פיתחה במת הרמה קומפקטית, ניידת ורבת שימושים חדשה במיועדת להתקנה על רכב קל, דוגמת רכב תפעולי, UTV (מיול, ריינג'ר וכיו"ב) או טנדר. הבמה מכונה UTX Scissor Lift והאפשרות להתקינה על רכב שטח קל דוגמת קוואסאקי מיול או פולריס ריינג'ר הופכת אותה לנגישה, ניידת ויעילה בהרבה מהמקובל בסגמנט, בו מותקנת מערכת המספריים והבמה על פי רוב על מתקן כבד, איטי ומוגבל ביכולת הנסיעה שלו, לבטח למרחקים או בשטח קשה לעבירות.

במת הרמה UTX Scissor Lift

במת הרמה UTX Scissor Lift

אנשי היצרנית טוענים כי זמן ההרכבה הנדרש עומד על 3 דקות בלבד – לאחר התקנת הבסיס לחיבור על הרכב המיועד. המתקן הבסיסי אליו מתחברת הבמה כולל רגליות לייצוב המוצעות כסטנדרט לתפעול ידני, וכאופציה – לתפעול חשמלי. סך כל המערכת שוקלת 420 או 493 ק"ג (תלוי בגרסה) – משקל הניתן להעמסה על רוב רכבי ה-UTV, הטנדרים הקלים והרכבים התפעוליים.

במת הרמה UTX Scissor Lift

במת הרמה UTX Scissor Lift

היתרון הגדול ביותר באפשרות להתקין במת הרמה מספריים על רכב קל ועביר כפי שדגמי ה-UTX Scissor Lift מציעים, הוא כמובן בניידות הקלה של במת הרמה מסוג זה, מדד שבד"כ מגביל מאוד סוג ציוד זה. עם התקנת ה-UTX Scissor Lift על רכב UTV כפול הנעה, לדוגמא, ניתן להשתמש בבמה גם בשטח – במטע, בפרדס, בעבודות כרית או גיזום או כל עבודת תחזוקה אחרת בגובה, המתבצעת בסביבה נוחה פחות לתנועה ופחות נגישה.
יתרון נוסף הוא בממדים הקומפקטיים למצב של אחסון, שכן מדובר בתוסף לרכב קיים ולא ברכב שלם שתכליתו להיות במת הרמה, ובכך לא יושבת הרכב עליו מותקנת הבמה, ולאחר שימוש הוא יכול לשמש למטרות אחרות.

ההיצע כולל 2 דגמים, שניהם מסוגלים לשאת משקל של למעלה מ-270 ק"ג – האחד לגובה מרבי של 5.5 מ' והשני לגובה 5.8 מ'. במת המספריים שואבת את כוחה ממנוע חשמלי הניזון מסוללות נטענות, כך שלא "נשאב" כוח מהרכב הנושא, ופעולת הבמה אינה תלויה במנוע הרכב.
לחברת Innovative Equipment אין סוכן בארץ; למתעניינים בפרטים נוספים ניתן לפנות לחברה בארה"ב בטל' 715.359.3002, בפקס 715.241.9305 או בדוא"ל mdack@iequipt.com