Michelin X-Force ZL

הכי קשוח של מישלין (וידאו)

Michelin X-Force ZL

Michelin X-Force ZL; עם עבר וניסיון צבאיים – לשוק האזרחי

מישלין הצרפתייה משיקה את ה-X Force ZL – צמיג לשטח עבור רכב כבד שפותח במקור עבור כלי רכב צבאיים והמוצע מעתה גם לשימוש אזרחי. קהל היעד: כל הנדרש להוביל מטען או רכב כבד כלשהו בתנאי קיצון, בשטח קשה לעבירות, בעומס מלא ועם מצע בעייתי ומונע תנועה עבור רוב סוגי הצמיג המוכרים.
האות X מסמלת אצל מישלן מזה שנים ארוכות את הצמיגים במיועדים לרכב כפול הנעה, וסדרות של צמיגים אלו מוצעות החל מלרכבי שטח ועד למשאיות גדולות הנעות בשטח קשה עד קיצוני.

Michelin X-Force ZL

Michelin X-Force ZL

ה-X Force ZL מיועד כאמור לרכב כבד הפועל בתנאים קיצוניים בשטח (למרות שהוא מורשה גם לתנועה על כביש ציבורי ומוגדר כ-A/T, קרי: All Terrain – לכל שטח), ובמישלין טוענים כי זהו הצמיג המציע עמידה בעומס ובמשקל יותר מכל צמיג אחר בשוק בגודל דומה. בשלב ראשון יוצע הצמיג לרכב קל עד בינוני במשקל כולל הנע מ-7.0 עד 13.0 טון. צמיג במידה 335/80R20, למשל, מורשה לשאת משקל של 3.35 טון (לצמיג) כאשר נתון זה מהווה עלייה של 775 ק"ג בהשוואה לצמיג הקודם לו בהיצע, אותו הוא מחליף, ו"לפחות 100 ק"ג יותר מהצמיג המקביל העמיד ביותר מתוצרת המתחרות", כפי שמבטיחים אנשי היצרנית.

Michelin X-Force ZL

Michelin X-Force ZL

מישלין X Force ZL מורשה לנוע עד למהירות של 110 קמ"ש גם כאשר הוא בעומס המרבי ותנאי השטח הם קשים. הצמיג החדש מיועד בעיקר לשרת בתחומי כיבוי האש, החילוץ, עבודות שטח בתנאים קשים (חברות חשמל, גז, טלפון וכיו"ב), חקלאות, עבודות תשתית וסלילה ועוד.
במישלין טוענים כי ה-X Force ZL החדש מוצע לשוק האזרחי לאחר ניסיון ארוך ומגוון בשירות צבאי, בתנאים הקיצוניים והקשים ביותר. על פי ההודעה לעיתונות זהו צמיג קשוח ביותר, עמיד לאורך זמן ובפני מפגעים, גמיש מחד ומאידך מציע שחיקה נמוכה ועמידות גבוהה בפני כוחות פיתול ופגיעה בדפנות. הצמיג עומד בתקן צבאי בכל הקשור לנסיעה ללא אוויר כלל, ולטענת אנשי מישלין מסוגל לפיכך לנסוע גם בעומס מלא עד 4 שעות או "יותר מ-100 ק"מ" עד שיחל להרס.