דחפור קטרפילר

שוק הצמ"ה עד 2022; והרי התחזית

חברה אמריקאית העוסקת במחקרי שוק ותחזיות פיננסיות בשם Allied Market Research פרסמה סיכום מחקר מעמיק פרי עבודתה, המהווה תחזית עתידית של שוק הציוד המכנה ההנדסי בעולם לשנים הקרובות. החברה חקרה את התנהגות השוק, המגמות, תחזיות כלכליות גלובאליות ואזוריות ופרסמה דו"ח מקיף עם תחזיתה לגבי שוק זה משנת 2016 ועד לשנת 2022. בשורה התחתונה צופה Allied Market Research גידול של 9.2% של מחזורי מכירות ציוד מכני הנדסי בעולם, עם צפי למכירות בסך 288.8 מיליארד דולר ב-2022. הנה עיקרי התחזית;

ציוד מכני הנדסי

עבודות פיתוח בדרום קוריאה; שוק אסיה-פסיפיק צפוי להמשיך ולהתחזק כגדול בעולם הציוד המכני ההנדסי

שווקי אסיה-פסיפיק נמצאו כגדולים והמתפתחים בעולם הציוד המכני ההנדסי. הגורמים העיקריים לכך, על פי הדו"ח, הם ההתערבות והשקעות הממשלות במדינות אלו, והצפי לעלייה מתמדת בהיקפי ההשקעות, בבנייה ובפיתוח. במקום השני מבחינת היקפי שוק נמצאת צפון אמריקה.
הסגמנט הגדול והחשוב ביותר בשוק הציוד המכני ההנדסי הוא תחום המעמיסים; ב-2015 תפסו מעמיסים (שופלים) מכל הגדלים כ-45% מנפח השוק העולמי של מכירות ציוד מכני הנדסי חדש. ב-Allied Market Research צופים כי מגמה זו תימשך ושגם ב-2022 יהווה המעמיס את הבסיס הרחב ביותר בתחום ולמוצר הדומיננטי ביותר בשוק הציוד הכבד.

מעמיס אופני

מעמיסים אופניים מהווים 45% מסך נפח מכירות ציוד מכני הנדסי בעולם – מגמה הצפויה להימשך גם בשנים הבאות

מנופים ומחפרים (באגרים) יחד אחזו ב-2015 ב-35% משוק הצמ"ה העולמי, ואנשי מכון המחקר האמריקאי צופים כי מגמה זו תלך ותתחזק, וששני סגמנטים אלו יגדלו עוד ויהפכו לדומיננטים עוד יותר עד לשנת 2022.
סגמנט עבודות העפר היווה את נתח השוק הגדול ביותר ב-2015, אם מחלקים את השוק לפי קטגוריות ושימוש, הודות לגידול המתמיד במכירות מעמיסים ומחפרים. יחד עם זאת צופים אנשי מכון המחקר שהגידול המשמעותי ביותר במכירות עד לשנת 2022 יתפוס סגמנט ציוד ההרמה והאחסון (מלגזות, במות וכיו"ב), ושבו נחזה בצמיחה המהירה ביותר.

מחפר זחלי

תחום המחפרים )באגרים( יחד עם תחום המנופים תופס את המקום השני בשוק, מבחינת היקפי מכירות ציוד חדש, עם 35%. הצפי הוא כי נתון זה עוד ילך ויצמח בשנים הקרובות

בחלוקה לפי סוגי עבודות תופסים תחומי הסלילה, הרכבות והעבודות הציבוריות הקשורות לתחבורה את הנפח הגדול ביותר ב-2015, עם 45% מהיקפי העבודות, בחלוקה עולמית. נתון זה מתחבר להיות שווקי אסיה-פסיפיק ולאחריו צפון אמריקה הגדולים ביותר, בעיקר הודות לפרויקטים גדולים הנדחפים או הממומנים על ידי ממשלות. על פי התחזית צפוי שוק זה להמשיך ולצמוח בקצב מהיר, לפחות עד 2022.

מכבש דרכים

תחומי הסלילה, הרכבות והעבודות הציבוריות הקשורות לתחבורה תופסים את נפח השוק הגדול ביותר ב-2015 מבחינת היקפי העבודות, עם נתח של 45%

תחומי תעשיות הגז, הנפט והכרייה ביחד מהווים את הסגמנט השני בנפחו בתחום – על פי נתוני 2015. מדובר בנפח שוק של 28% בהתייחס למחזורי מכירות ציוד חדש, כאשר למרות האטה מסויימת בשנים האחרונות אומרת תחזית Allied Market Research כי נכונה לסגמנט זה צמיחה עקבית עד 2022, בעיקר בשל תחזית לעלייות בביקוש לציוד כבד לעבודות עפר, ציוד קידוח ותיעול.
התחזית לגבי התחומים העסקיים בעולם הציוד המכני ההנדסי צופה כי תחום ההשכרות/ליסינג ושוק מתן השירותים יהיה פלח השוק שיצמח הכי מהר – בעיקר במדינות ובשווקים מתפתחים, מקומות בהם קיים וימשיך להיות גידול בחברות קטנות ובינוניות הנוהגות להשכיר חלק ניכר מהציוד שלהן ולתחזקו באמצעות חברות חיצוניות או ספקי הציוד. בשווקים כאלו צופים אנשי מכון המחקר שמכירות כלים ירדו על חשבון השכרתם, למרות צפי בגידול מחזורי העבודה והתפוקה.