מעמיס אופני קייס מסדרה G

דור מעמיסים חדש לקייס! (וידאו)

מעמיס אופני קייס 621G

חטיבת ציוד מכני הנדסי בקייס מפתיעה עם חשיפת שבעה מעמיסים אופניים חדשים, תחת סדרה G החדשה, המחליפה את סדרה F הנוכחית שיוצרה כחמש שנים. ההשקה נערכה בוויסקונסין, ארה"ב, בפני דילרים ועיתונאים מרחבי העולם. למעט המנועים (מתוצרת FPT – פיאט), שנותרו כמעט ללא שינויים ביחס למנועי סדרה F היוצאת (כיום כולם עומדים בתקני Tier 4 Final), מדובר בכלים חדשים מכל היבט: עיצוב חדש לגמרי, קבינה שתוכננה מן המסד כחדשה, מערכת הידראולית חדשה ואלקטרוניקה עדכנית.

מעמיס אופני קייס 721G

בקייס לא פרסמו עד כה מפרט מלא אך במקביל דווח כי המכירות והשיווק מתחילים בימים אלו. במעמד ההשקה הוצגו כאמור 7 כלים חדשים בטווחי משקל העבודה שבים 10.0 ל-27.0 טון בקירוב. כל הכלים החדשים מחליפים כלים עדכניים מסדרה F, למעט הגדול בהיצע כיום – הקייס 1221F המציע משקל עבודה של כ-30 טון והמצויד במנוע המספק 355 כ"ס, עבורו טרם הוצג מחליף תחת הסדרה החדשה.

מעמיס אופני קייס 1121G

הדגמים החדשים הנם כדלקמן:
קייס 521G – מחליף את קייס 521F; הספק: 141 כ"ס, כוח פריצה בכף: 9,497 ק"ג
קייס 621G – מחליף את קייס 621F; הספק: 172 כ"ס, כוח פריצה בכף: 12,375 ק"ג
קייס 721G – מחליף את קייס 721F; הספק: 195 כ"ס, כוח פריצה בכף: 15,336 ק"ג
קייס 821G – מחליף את קייס 821F; הספק: 230 כ"ס, כוח פריצה בכף: 18,420 ק"ג
קייס 921G – מחליף את קייס 921F; הספק: 255 כ"ס, כוח פריצה בכף: 19,116 ק"ג
קייס 1021G – מחליף את קייס 1021F; הספק: 320 כ"ס, כוח פריצה בכף: 22,583 ק"ג
קייס 1121G – מחליף את קייס 1121F; הספק: 347 כ"ס, כוח פריצה בכף: 25,512 ק"ג

מעמיס אופני קייס 921G

"האתגר הגדול שלנו היה הורדה משמעותית של העלויות עבור הלקוח" מסביר אנדרו דרגץ, אחראי שיווק מעמיסים בקייס. "השגנו זאת באמצעות הורדת צריכת הדלק, צמצום עלויות התחזוקה השוטפת ושדרוג עמדת המפעיל לטובת נוחות גבוהה יותר, המובילה לעלייה בתפוקה". דרגץ מסביר את הבחירה של קייס להשתמש בטכנולוגיית הפחתה קטליטית סלקטיבית (SCR) בכדי להגיע לדרישות Tier 4 Final בכך ש"שיטה זו מאפשרת למנוע לעשות את מה שהוא תוכנן עבורו, ולא על חשבון ההספק והמומנט המרביים. אין כאן מסנן חלקיקי דיזל יקר או סחרור נוסף של גזי הפליטה, מנגנונים שבסופו של דבר צורכים דלק".

מערכת צינון המנוע היא חדשה לגמרי, ומותקנת בין המנוע מאחור לתא המפעיל. בקייס טוענים כי באופן זה מתקבלת רמת הצינון הטובה והיעילה ביותר, בפרט כאשר הכלי פועל בסביבה חמה במיוחד, מה שמתיימר להוריד את צריכת הדלק ולהעלות את אמינות החלקים לאורך זמן. בנוסף, מיקומה מחדש של יחידת הצינון אפשרה למהנדסי קייס למקם את המנוע נמוך יותר בשלדה ואחורה יותר, ובכך מתקבל מרכז כובד נמוך בהשוואה למעמיסים מסדרה F ויציבות גבוהה יותר בעבודה.
כל אלו הובילו לאפשרות לעצב את החלק האחורי של המעמיסים מחדש, ובאופן יעיל ובטוח יותר מבעבר; הנמכת המנוע אפשרה עיצוב משופע לאחור ונמוך יותר של חופת המנוע, ובכך כמובן גדל משמעותית שדה הראייה, בעיקר אל קרבת חלקו האחורי של הכלי. האמור לעיל נכון לדגמים עד ל-921G כאשר אצל שני המעמיסים הגדולים יותר – 1021G ו-1121G – מוצעת גם כן יחידת צינון מנוע חדשה, אך המנוע נותר במיקום דומה בתוך השלדה, בהשוואה לדגמים המקבילים מסדרה F.

קייס סדרה G החדשה

יחד עם המעמיסים החדשים משיקה קייס מערכת בקרת עומס חדשה שנועדה הן למנוע מצבי עומס יתר מסוכנים, והן לעזור למערכת ההידראולית לפעול ביעילות המרבית בכל מצב ומשקל מועמס. מערכת הידראולית חדשה הכוללת חיישנים ושסתומים חדשים ומתקדמים מתיימרת לספק את הלחץ ההידראולי המדויק בכל רגע נתון, תוך הסתמכות על נתונים הנאספים עשרות פעמים בשנייה מכל חיישן ושסתום במערכת. המערכת ההידראולית החדשה כוללת עוד ארבעה מצבי עבודה אותם יכול המפעיל לבחור, בהתאם לצורך ולאופי העבודה בפועל. בכך מושגת אופטימיזציה מרבית בין המערכות, המובילה לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק. למרות הבטחה כי המעמיסים החדשים מציעים ירידה משמעותית בצריכת הדלק בהשוואה לדגמים המקבילים להם מסדרה F היוצאת, לא פרסמו בקייס נתוני צריכת דלק רשמיים.

קייס סדרה G החדשה

תיבת ההילוכים הסטנדרטית בכל המעמיסים היא מסוג PowerShift עם 4 מהירויות. כאופציה מוצעת בדגמים 721G, 821G ו-921G תיבה עם 5 מהירויות המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של עד 40 קמ"ש, לנדרשים לנוע מרחקים גדולים יותר או לנסוע עם המעמיס גם על דרכים סלולות.
כאמור, גם הקבינה היא חדשה כאן ובקייס טוענים כי מדובר בתכנון חדש מאפס; תא המפעיל בסדרה G החדשה מבטיח להיות מרווח יותר, מבודד יותר בפני רעשים ורעידות ומעוצב מחדש. שטח השמשות גדל ביחס לסדרה F היוצאת והשמשה הקדמית הענקית עשויה יחידה אחת קמורה, המעניקה שדה ראיה חסר תקדים לפנים ולצדדים, מבטיחים אנשי קייס.

קייס סדרה G החדשה

הנדסת אנוש משופרת מבטיחה עבודה נינוחה וקלה יותר, עם דגש על נוחות בתפעול ובגישה לכל המתגים, הידיות והכפתורים. כל מערכת החשמל והמחשוב חדשה כאן ומתיימרת להציע אמינות גבוהה מבעבר יחד עם קלות רבה יותר בתפעול. בקייס טוענים כי המערכת החדשה כוללת פחות חיווט, צמתי חשמל ומחברים, מה שמפשט את נושא התחזוקה ומעלה את רמת האמינות. התכנון מחדש של הקבינה כלל כמובן גם יחידת כיסא חדשה ואת כל יחידת ההגה, כולל גלגל ההגה ולוח המחוונים. צג LCD חדש בקוטר 8" מעביר מידע באופן גרפי קל לקריאה והבנה, מדגישים בקייס, ובתוך כך תמונות המשודרות ממצלמת הרוורס, במגע אצבע על המסך. מערכת שמע מקורית ואפשרות קליטת אינטרנט משלימים את התמונה בקבינה החדשה.

קייס סדרה G החדשה

כמו עם סדרה F היוצאת כך מציעה קייס ליין רחב ומגוון של ציוד מתחבר גם עבור סדרה G החדשה. שיטת הזרועות כאן היא Z-Bar והיא נבחרה, כפי שמסבירים בקייס, בשל יכולת להתמודד טוב יותר עם כוחות הפריצה הגבוהים של המעמיסים. כאופציה מוצעות גרסאות עם זרועות ארוכות יותר המכונות XR. בכל המעמיסים מוצעת כמובן מערכת חיבור וניתוק מהירים, ללא הצורך לרדת מהכלי לשם חיבור או ניתוק ציוד.
בקייס מדגישים את נושא ההתאמה האישית לכל לקוח, והאפשרות הנוחה 'לתפור' את המעמיס במידה מדויקת לפי צרכים שונים כך מוצעים לבחירה מגוון רחב של צמיגים מסוגים ובמידות שונות – החל מצמיג מלא לתעשיית המחזור, למשל, ועד לצמיגי טרקטור לשימוש חקלאי. גם היצע הסרנים כולל כמה אפשרויות, בהתאם לצורך ולעומס הנדרש.

 

קייס סדרה G החדשה

בדגמים מה-521G ועד ל-821G מוצע כסטנדרט דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ה"יודע" להעביר מומנט לפי הצורך לכל צד, בהתאם למידת ההחלקה, ובכך לאפשר מגע רציף של כל הגלגלים עם הקרקע, בפרט כאשר המצע חלקלק או טובעני. בדגמים הגדולים – 921G ו-1121G – מוצעים סרני Heavy Duty ודיפרנציאל 'פתוח' (שאינו ננעל) במטרה לאפשר התמודדות יעילה יותר עם עומסים גבוהים במיוחד. כאופציה מוצע בכל הדגמים דיפרנציאל קדמי הננעל אוטומטית בעת הצורך והמחובר לסרנים מאסיביים יותר.