קטרפילר: עדכון ה-D9T

קטרפילר D9T Tier 4

קטרפילר D9T Tier 4

קטרפילר מדווחת על סדרת עדכונים ושיפורים אותם היא מציעה מעתה במהדורה העדכנית ביותר של הדחפור הכבד D9T. החדשה העיקרית מתייחסת ליחידת הכוח שהוחלפה בנקייה יותר, העומדת בתקני Tier 4 Final; מדובר במנוע ה-C18 ACERT של קטרפילר המייצר 436 כ"ס נטו כבר ב-1,800 סל"ד. בנוסף להתאמת המנוע לדרישות פליטת המזהמים העדכניות הוא טופל גם במערכת הקירור, המתיימרת להיות יעילה יותר מעד כה וכוללת בין השאר מערכת צינון לאוויר הנכנס לתאי הבעירה, ובכך להקטין בסופו של תהליך את צריכת הדלק. המצננים עצמם ('ראידיאטורים') תוכננו מחדש ועשויים אלומיניום העמיד בפני קורוזיה. חבילת הקירור החדשה כוללת גם מערך צינון חדש ויעיל יותר לנוזל ההידראולי, מה שאמור – לדברי אנשי קטרפילר – ליעל את העבודה הודות לשיפור במהירות התגובה לפקודות המשאבות ומזעור הפגיעה במכלולי המערכת ההידראולית.

קטרפילר D9T Tier 4; מעתה ניתן לבחור בין כמה מערכות תאורה היקפית, בהתאם לדרישות העבודה

קטרפילר D9T Tier 4; מעתה ניתן לבחור בין כמה מערכות תאורה היקפית, בהתאם לדרישות העבודה

קטרפילר D9T החדש מצויד במערכת בקרה אלקטרונית חדשה (APECS ב'קטרפילרית') המתיימרת לשפר את ביצועי ההרמה והדחיפה ופועלת בשילוב מערכת ה-Auto-Shift (העברת הכוח לזחלים) הבוחרת באופן אוטומטי את ההילוך המתאים והסל"ד הנכון לאחר שקלול נתוני מהירות הנסיעה ביחס לקרקע ועומס/התנגדות – תוך נטרול ההחלקה. אותה המערכת כוללת גם שסתום שחרור לחצים אוטומטי, המוריד לחץ דחיפה/הידראולי כאשר ניתן, במטרה לחסוך בדלק.

קטרפילר D9T Tier 4

קטרפילר D9T Tier 4

כראוי לרענון כולל לא הוזנחה גם סביבת העבודה של המפעיל. מסך מגע חדש וצבעוני מעביר בצורה גרפית וברורה מעד כה את כל הנתונים החשובים בזמן העבודה אל מול עיני המפעיל. בהיצע ניתן לבחור מעתה בין כמה "חבילות תאורה" חיצונית, כל אחת מותאמת לתנאי עבודה שונים, בסביבת עבודה שונה, במטרה לאפשר התאמה מרבית מן ההיבט ב=הבטיחותי בין סוג העבודה לבין סוג התאורה הנכון עבורה.
בקטרפילר טיפלו גם בנושאי בטיחות ותחזוקה, כאשר בסעיף הראשון מודגשת גישה נוחה מן החוץ אל מתג דימום מנוע במצבי חירום. בנושא התחזוקה התווספו ידיות אחיזה ודרגשים חדשים לטובת אנשי התחזוקה, במטרה לאפשר גישה וסביבת עבודה בטוחות מבעבר.

קטרפילר D9T Tier 4

קטרפילר D9T Tier 4

קטרפילר מודיעה כי דגמי ה-D9T הותיקים יותר, העומדים בתקני Tier 2 ו-Tier 3 ימשיכו להימכר במקביל ל-D9T החדש, במדינות בהן דרישות פליטת המזהמים הן נמוכות יותר.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים