מחפרי 8-10 טון חדשים מ-Kobelco

קובלקו מעדכנת את המחפרים הקומפקטיים שלה לקראת 2020 ברוב המכלולים המשמעותיים

קובלקו SK75SR-7

קובלקו (Kobelco) היפנית משיקה את דור המחפרים הקומפקטיים הבא שלה, בקטגוריות המשקל שבין 8.0-10.0 טון בקירוב. למעשה מדובר בשני דגמים, כאשר כל אחד מהם מוצע עם אופציות משקול ואבזור שונות, מה שמרחיב את טווח משקלי העבודה עבור כל מחפר. קובלקו SK75SR-7 הוא מחפר קומפקטי המוצע במשקלי עבודה הנעים מ-7.8 עד 9.3 טון וקובלקו SK85CS-7 המוצע במשקלי עבודה שבין 8.4 ל-9.6 טון. אבל, עיקר ההבדל בין שני הדגמים הוא במרכב, כאשר ב- SK75SR-7עיגון הזרוע הוא קרוב יותר אל מרכז השלדה, בעוד שב- SK85CS-7עיגון הזרוע הוא בקצה המרכב, קרוב יותר לחזית הכלי. שני הכלים מחליפים דגמים במשקלים דומים ובתצורה דומה שיוצאים עתה מהשירות.

מקובלקו נמסר כי המחפרים החדשים מציעים שיפור ביחס לדגמים אותם הם מחליפים בתוספת הכוח, בחיסכון בצריכת הדלק, במזעור פליטת המזהמים ובנוחות התפעול והנדסת האנוש.

בשני המחפרים משרת מנוע דומה – יאנמר 4-צילינדרי בנפח 3.3 ליטר המציע כ-73 כ"ס. מנוע זה עומד בתקנות פליטת המזהמים העדכניות ביותר באירופה ובצפון אמריקה, ומציע תוספת הספק ומומנט – יחד עם ירידה בצריכת הדלק. מערכת הידראולית חדשה ויעילה יותר מבטיחה מהירות פעולה (העלאה והורדה) הגבוהה בלא פחות מ-37% ביחס לדגמים היוצאים, מה שמשפיע על קיצור מהלכי עבודה ותפוקה גבוהה יותר ליחידת זמן.

שני הבאגרים החדשים בנויים – כקודמיהם – במבנה קומפקטי ונגיש ככל הניתן, יחד עם זרוע ארוכה המאפשרת רדיוס עבודה גדול; עומק החפירה המרבי עומד על 4.16-4.58 מ' ב- SK75SR-7 ועל 4.18-4.44 מ' ב-SK85CS-7, תלוי בסוג הזרוע. הקבינה וסביבת המפעיל חדשות כאן, וכוללות בין היתר יחידת 'ג'וי-סטיק' חדשה ומסך מגע גדול (10") חדש. גם יחידת הכיסא חדשה, המזגן ומערכת המצלמות סביב המשדרות תמונה של הנעשה סביב למכונה אל המסך בקבינה.

נציגת קובלקו בארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר

קובלקו SK85CS-7