בכל שטח – ועם צידוד מלא (וידאו)

מומחית כלי הרכב לתנאי קיצון Prinoth משיקה גרסה חדשה המאפשרת את צידוד כל החלק העליון של הרכב על בסיסו. למה זה טוב? היכנסו

Prinoth T7R

Prinoth האיטלקייה מתמחית בייצור כלי רכב מיוחדים לתנאי קיצון, ו'קיצון' במקרה דנן משמעו שלג, קרח, בוץ טובעני, קרקע קפואה, סלעים, עליות, ירידות ושיפועים מרביים. לא בכדי ממוקמת החברה בצפון איטליה, על הגבול עם אוסטריה, באיזור הררי ופראי שברובו כלי רכב סטנדרטיים אינם יכולים לנוע. Prinoth עוסקת מזה שנים בתכנון וייצור כלי רכב הבנויים בתצורה דומה: בסיס עם מערך זחלים, ומעליו מרכב שברוב המקרים מיועד להוביל 2 נוסעים ומטען כזה או אחר מאחור. הרעיון הוא להציע יכולות הובלת מטען בכל שטח. החברה פעילה כיום במגוון שווקים בהם התנאים קיצוניים, כמו צפון אמריקה ובמרכז אירופה. הכלים ניתנים להתאמה לתנאי שלג וקור (לרוב עם זחלי מתכת) או לתנאי שטח מגוונים הכוללים סלעים, בוץ או כל מצע חלקלק וטובעני אחר (לרוב עם זחלי גומי). כיום מציעה החברה מגוון כלי רכב המיוצרים כפלטפורמה להתאמה אישית, הקומפקטיים יחסית עם יכולת הטענה של כ-5.5 טון (מנוע עם 143 כס) ועד לכלים כבדים יותר עם 400 כ"ס וכושר נשיאה של כ-21 טון.

Prinoth T7R

עתה משיקה החברה דגם חדש ומהפכני בשם T7R. מדובר בקונספט זהה – בסיס עם זחלים, קבינה לשניים בחזית ובצמוד אליה מותקן המנוע (קטרפילר 4.4 ליטר עם 4 צילינדרים ו-201 כ"ס במקרה זה), גיר רציף וארגז מאחור, אבל כל החלק העליון נתון על ציר ומסוגל להסתובב אופקית. המשמעות היא שניתן להעמיס את הארגז במטען או חומר, והן בעת ההעמסה והן בעת הפריקה ניתן לסובב את החלק העליון ללא הצורך לסובב את כל הכלי. מדובר ביתרון מהותי בכל הקשור ליציבות, יכולת הגעה, נוחות בעת ההעמסה והפריקה ויכולת תנועה גם במקומות מוגבלים לתמרון.

Prinoth T7R

ל-Prinoth T7R משקל כולל מרבי של קצת מעבר ל-17.0 טון, מתוכם כ-7.0 טון מטען, ויחד עם זחלים סטנדרטיים (בהיצע מגוון סוגים ומידות נוספות) ברוחב 27" (כ-69 ס"מ) נוצר לחץ מרבי על הקרקע של פחות מ-5.0 Psi. לכלי כושר צליחת מים סטנדרטי – ללא התאמות מיוחדות – של 94 ס"מ וכושר טיפוס עד 18 מעלות עם מטען מרבי. הממקדים עומדים על אורך כולל של כ-5.25 מ', רוחב של כ-2.50 מ' וגובה של כ-2.77 מ'. רשימת התוספות ארוכה ומגוונת, ונועדה, כאמור, לאפשר התאמת כל כלי באופן המיטבי לדרישות הלקוח. בין היתר מוצעות כמה רמות אבזור לקבינה, קבינה לאחד או לשניים, כמה עיצובים (הנבדלים בעיקר בשטח השמשות), כמה רמות הגנה (עמידות בפני התהפכות או נפילת עצמים כבדים), מצלמות רוורס וצד, וכיו"ב. יודגש שבכלי חדש זה ניתן לנסוע בשני הכיוונים באותו הקצב והמהירות, כאשר כל שנדרש הוא סיבוב החלק העליון ושינוי כיוון פעולת העברת הכוח לנסיעה. מהירות הנסיעה המרבית עומדת על 13 קמ"ש.