ליגונג: דור מחפרים חדש ל-2020

ליגונג הסינית חושפת את דור המחפרים הבא שלה הכולל שורה של שיפורים וחידושים

ליגונג (Liugong) הסינית משיקה את הדור הבא של המחפרים מתוצרתה – השישי במספר מאז החלה לייצר מחפרים, והמכונה סדרה F. סדרה זו מחליפה את המחפרים המוכרים בחלקם גם אצלנו, מסדרה E. המחפרים החדשים מכסים את כל טווח המשקלים שבין 1.8 טון ועד ללמעלה מ-100 טון. עיקר השיפורים מתמקדים במערכות אלקטרו-הידראוליות חדשות, מערכות קירור משופרות (בין היתר באמצעות הוספת מאווררים למצנני המין והשמן) ומנועים מעודכנים. בנוסף עברו כל הכלים רענון ושדרוג בתחומי הנדסת האנוש, הנוחות למשתמש ולאיש התחזוקה. ליגונג טרם פרסמה מפרטים מדוייקים או נתונים טכניים, אך למרות זאת כבר הוחל בשיווק ובמכירות באופן סלקטיבי, דרך סוכנים נבחרים. הליין המעודכן צפוי להפוך רלוונטי עבור כל סוכני ליגונג בצפון אמריקה ובאירופה (ובתוך כך גם אצלנו) מתחילת 2020. אז מה ידוע כבר כעת?

ליגונג 9018F

ליגונג 9018F הוא מיני באגר במשקל עבודה של 1.8 טון בקירוב והוא מהווה מוצר חדש עבור היצרנית, בסגמנט בו לא היתה פעילה עד כה בשווקי המערב. ליגונג אינה מנדבת פרטים רבים מדי אודות המיני מחפר, למעט היותו מתאים למעברים בתוך מבנים ברוחב של מטר אחד ומעלה ושהמערכת ההידראולית ניתנת לנעילה, כוללת חיישני משקל והמשאבה "רבת עוצמה" ביחס למקובל בקטגוריה.

ליגונג 9025F

גם הליגונג 9025F החדש מוצע בקטגוריית משקל (כ-3.0 טון) בה לא היה ליצרנית ייצוג עד כה; זהו מיני מחפר עם אפס בליטה מאחור, קרי – הוא מסוגל להסתובב על צירו מבלי שחלקו האחורי ייתקל במכשול או בקיר. המערכת ההידראולית מאפשרת כיול וכיוון חיישני בקרת המשקל, לפי סוג העבודה והרגישות הנדרשת. גם בכלי זה מודגש נושא הנדסת האנוש והשיפור בגישה למכלולים השונים לצורך תחזוקה וטיפולים.

ליגונג 906F

ליגונג 906F מחליף את הליגונג 906D הוותיק, המוצע גם בארץ. מדובר במחפר קומפקטי במשקל עבודה של 6.0 טון בקירוב ש"תוכנן לעבודות תחזוקה מחוץ ובתוככי הערים". אנשי היצרנית מדגישים כי בתכנון הושקע רבות בנוחות התחזוקה, הטיפולים והתפעול, בין היתר בכדי להתאים לשוק ההשכרות, ובמקביל הושקע בצמצום צריכת השמן וניצולת מלאה של המשאבה ההידראולית למזעור איבודי הכוח בתוך המערכת – מה שבסופו של דבר מתיימר להוביל לחיסכון בצריכת הדלק. עוד נמסר כי המנוע בדגם זה מיוצר על-ידי יאנמר היפנית – כמו ב-906D היוצא, אך לא נמסרו כל פרטים מזהים מעבר לכך למעט היותו מצוייד במצערת אלקטרונית ולמעבר אוטומטי למצב Idle תוך פרק זמן שהמפעיל יכול לקבוע מראש.

ליגונג 926F

ליגונג 922F וליגונג 926F הם מחפרים חדשים במשקלי עבודה של 22.0 ו-25.0 טון בקירוב, בהתאמה. שני כלים חדשים אלו מחליפים בהיצע את הליגונג 922E ואת הליגונג 925E בהתאמה, שגם הם מוצעים כיום בארץ. מעבר לעיצוב מעודכן מקבלים באגרים אלו מנועים מעודכנים – נקיים, שקטים וחסכוניים יותר, מערכת הידראולית חדשה, בקרים וחיישנים חדשים ומתקדמים יותר וקבינה חדשה הכוללת סביבת מפעיל משודרגת, נוחה וארגונומית יותר. בליגונג מבטיחים שיפור משמעותי בעלויות התפעול, התחזוקה וצריכת הדלק של צמד כלים חדש זה בהשוואה לגרסאות ה-922E וה-925E הוותיקות.

ליגונג 936F

ליגונג 936F מחליף את הליגונג 936E וכמוהו משוייך לקטגוריית המשקל של ה-37-40 טון בקירוב. מחפר בינוני במשקלו זה מיועד לעבודות עפר, מכרות ומחצבות והוא תוכנן לשאת מגוון רחב של ציוד בקצה הזרוע, בכלל זה קידוח וחציבה. בין היתר מוצע מחפר זה עם מערכת קירור חדשה ומתקדמת, הכוללת בקרת מהירות אוטומטית למאוורר, בקרה אלקטרונית למערכת ההידראולית החדשה וקבינה חדשה לגמרי עם הבטחה לנוחות גבוהה יותר, שיפור בהנדסת האנוש ורמת בידוד טובה יותר בפני וויברציות ורעשי חוץ.

ליגונג 990F

חידוש אחרון להפעם בהיצע ליגונג החדש הוא המחפר הכבד ליגונג 990F – קטגוריית משקל חדשה עבור מוצרי ליגונג המשווקים במדינות המערב. מדובר במחפר במשקל עבודה של 102 טון בקירוב והוא מיועד לפעול במכרות ובמחצבות. בין יתר המכלולים המוצעים עם כלי זה נמצא ממערכת מאווררי צינון אוטומטיים המסתובבים בעת הצורך גם במהופך (לצורך ניקוי), מערכת הידראולית מקדמת מפוקחת ונשלטת אלקטרונית, ממערכות בטיחות מתקדמות הכוללות מצלמות מסביב וקבינה חדשה המבטיחה סביבת עבודה נעימה ונוחה עבור המפעיל.

ליגונג מיובא לארץ על ידי חברת מכשירי תנועה