מלגזות חשמליות חדשות ל-Clark


יצרנית המלגזות האמריקאית במקור קלארק (Clark; כיום בבעלות קוריאנית והמייצרת בארה"ב, קוריאה ובסין) משיקה סדרת מלגזות 4-גלגליות חשמליות לשוק. בחברה מגדירים את המלגזות החדשות כ"תחרותיות, חזקות ועדיפות בביצועיהן בהשוואה למלגזות עם מנועי בעירה פנימית, וכמובן – בעלות יתרון מובהק בכל הקשור לפליטת רעש ומזהמים ועלויות תחזוקה ותפעול".

הסדרה החדשה מכונה קלארק EPX20i-32i והיא מכסה את תחום כושר ההרמה שבין 2.0 ל-3.2 טון. בשל יכולותיהן המרשימות, על פי קלארק, הן פונות בין השאר ל"לקוחות שעד כה לא שקלו לרכישת מלגזה חשמלית בעיקר בשל פערי הביצועים והכוח". זאת ועוד: רוב המלגזות החשמליות עולות ברכישה יותר ממלגזת בנזין/גז מקבילה בביצועיה. בקלארק טוענים שגם כאן מציעות המלגזות החדשות הפתעה בדמות מחיר הדומה למלגזות עם מנועי בעירה פנימית, כך שעל פניו מדובר ביתרונות מכל היבט – הן בעלות הרכישה, הן בביצועים הדומים והן בעלויות התחזוקה השוטפת. המחיר התחרותי מושג, כפי שמסבירים בקלארק, בין היתר הודות לוויתור על תוספות ומערכות שאינן חיוניות, מבלי לוותר על ארגונומיות טובה, ביצועים ואמצעי בקרה ובטיחות מתקדמים.

המלגזות מסדרה EPX20i-32i החדשה מצוידות בגלגלים קדמיים גדולים יחסית לקטגוריית ולממדים, וזאת על מנת להציע יכולת תנועה נוחה גם על מצע שאינו חלק ומפולס (קרי: מחוץ למבנים), יחד עם היתרונות המוצעים ככלי חשמלי שאינו מזהם או מרעיש – בתוך מבנים. כמובן שבשל כך מתאימות המלגזות מהסדרה החדשה (גם) לעבודה המשלבת בין פנים לחוץ. בקלארק פונים עם המלגזות החשמליות החדשות בראש ובראשנה למגזרי תעשיית המזון, תעשיות הכימיקלים, הפלסטיקה וההנדסה, תעשיית ייצור הרכב והחליפם, וכמובן – מרכזים לוגיסטיים.
יבואנית מלגזות קלארק בישראל היא חברת מטרו מוטור