סוללות מתקדמות למלגזות Maximal


יצרנית המלגזות הסינית מקסימל (Maximal), כיום בבעלות הייסטר (Hyster) האמריקאית מודיעה על מעבר לשימוש בסוללות נטענות מסוג Lithium-ion מתקדמות עבור המלגזות החשמליות מתוצרתה. קבוצת Hyster-Yale רכשה את השליטה במקסימל בסוף 2017. בחברה מבהירים כי מדובר בצעד ראשון מתוך מהלך כולל, שבסופו תצויידנה כל המלגזות החשמליות של המותג בסוללות מסוג זה.
סוללות Lithium ion מתבססות על טכנולוגיה בה האלקטרודה בסוללה עשויה ליתיום – להבדיל ממתכת פשוטה יותר ממנה עשויה אלקטרודה בסוללה שאינה נטענת, ומאז תחילת פיתוחה בשנות ה-70' הפך סוג סוללות זה למתקדם ולמועדף בכל כלי, מכונה או ציוד בעלי מנגנון אספקת חשמל עצמי ועם דרישה לאגור חשמל. הסיבות לכך רבות, ועיקרן יכולת הטענה חוזרת רב פעמית, פליטת חום נמוך יחסית לסוללות נטענות אחרות בעת הטעינה והעבודה, אמינות גבוהה ומינימום תופעות לוואי (תפיחה, פליטת גזים וכיו"ב). כמו כן שוקלות סוללות Lithium-ion פחות מסוללות נטענות המבוססות על שיטות שונות, במקביל – מסוגלות לאגור יותר חשמל ובכך מתקבל "יותר חשמל לק"ג סוללה", מה שכמובן מהווה יתרון משמעותי הן בשמירה על משקל רצוי של הכלי והן בזמן העבודה הרציפה העדיף. החיסרון העיקרי בסוללות אלו טמון – עדיין – במחיר, למרות שגם בסעיף זה הפער הולך וקטן. יודגש שיש שווקים בהם לא ניתן כבר לשווק ציוד או כלים עם סוללות המיוצרות בטכנולוגיות ישנות יותר.
בשלב הראשון תוצענה כל המלגזות החשמליות של המותג במשקלי עבודה של 2.5 עד 3.5 טון, בעלות 4 גלגלים, עם סוללות Lithium-ion כאופציה. החל מתחילת 2020 האופציה תהפוך לאבזור סטנדרטי והוא יוצע בסדרות ובקטגוריות משקל נוספות של מלגזות המותג.
יבואנית מלגזות Maximal לארץ היא חברת רם-אפ.