מחפרון קומטסו WB93R-8

מחפרוני קומטסו בדרך (וידאו)

מחפרון קומטסו WB93R-8

מחפרון קומטסו WB93R-8

שלוחת קומטסו היפנית באירופה – Komatsu Europe – משיקה מחפרון חדש בשם קומטסו WB93R-8. מהיצרנית נמסר כי מדובר במחפרון הראשון בסדרה מתוכננת של מחפרונים שתוכננו בהתאם לסטנדרטים ולתקנים האירופאים, בהם תקני פליטת המזהמים EU Stage IV, מה שכמובן הופך את הסדרה החדשה לרלוונטית גם אצלנו.
בקומטסו מדגישים את ניסיונם ארוך השנים בתחום המחפרונים; בחברה מבליטים את המשקל הגבוה שקיבלו תגובות, בקשות והערות מצד לקוחות בהליך הפיתוח של ליין המחפרונים החדש. בין היתר מוצהר כי לקומטסו WB93R-8 קבינה חדשה לגמרי המבטיחה את שדה הראיה הרחב, הנקי והמלא ביותר בסגמנט, בין היתר הודות לתכנון חופת המנוע (הקצרה במיוחד והמשופעת חדות לפנים), האגזוז ומיקומו, כמו גם את השמשה האחורית, מיקום מושב המפעיל ועיצוב הכנפיים ויתר החלקים האחוריים של הכלי. גם סביבת המפעיל תוכננה בקפידה עם דגש כמובן על הנדסת האנוש והנוחות עבור המפעיל. המנוע המשרת ב-WB93R-8 הוא מתוצרת קומטסו, 4-צילינדרי מתקדם ועדכני בנפח 3.4 ליטר העומד כמובן בכל התקנים העדכניים ביותר באירופה. המנוע – SAA4D99E-1 – מציע כאן 102 כ"ס.

מחפרון קומטסו WB93R-8

מחפרון קומטסו WB93R-8

כניסת מתחרה כמו קומטסו לשוק המחפרונים הישראלי יכולה בהחלט לשנות את כללי המשחק, ולא רק מול קטרפילר, המתחרה העיקרית והמסורתית של היצרן בעולם; בתחום המחפרונים, ישראל היא, כידוע, שוק של מותג אחד עיקרי: JCB. בחינת נתוני מכירות מחפרונים בישראל של השנה שעברה (2017) מלמדת שהמחפרון הנמכר בישראל הוא ה-JCB 3CX ובפער אדיר, כבר מזה מספר שנים; המותג ג'י.סי.בי מכר כ-370 מחפרונים (מתוך סך כולל של כ-660 כלים!) – רובם ככולם מדגם ה-3CX הוותיק – כאשר במקום השני מתמקם קטרפילר שמכר פחות משליש (!!) ביחס לג'י.סי.בי. לאחריו מתמקם המותג הטורקי הידרומק עם כ-80 מחפרונים בסה"כ. יודגש כי למעט JCB שכנראה מתחריו מתקשים עד כה לערער את ההגמוניה שלו, חוו רוב המותגים המתחרים ירידות במכירות, מהסיבה הפשוטה שנתח העוגה של ג'י.סי.בי צמח ב-2017, ויתר העוגה התחלקה בין שחקנים נוספים – כולל שחקן חדש בתחום כמו קייס שנכנסו לשוק עם כמה עשרות כלים שנמכרו, כאמור – על חשבון כלל היבואנים, להוציא את ג'י.סי.בי.

מחפרון קומטסו WB93R-8

מחפרון קומטסו WB93R-8

קומטסו WB93R-8 החדש לא צפוי להגיע אלינו, אך דגם חדש אחר בהחלט כן; במהלך החודשים הקרובים צפויה קומטסו-אירופה להשלים את השקת הליין המעודכן של המחפרונים החדשים מתוצרתה, ומיבואנית קומטסו לארץ – חברת ניו פלדמן – נמסר לנו כי הדגם המיועד עבורנו (WB97R-8) יהיה חזק ותחרותי יותר, ויצויד אף הוא בתיבת פאוורשיפט ובכל המערכות החדשות שתיכללנה בסדרה זו.
ניתן בהחלט להעריך בזהירות כי כניסת קומטסו לתחום המחפרונים החם אצלנו תעורר גלים והנה בעלת פוטנציאל של ממש לשינוי יחסי הכוחות בסגמנט נעדר תחרות של ממש זה אצלנו. נמשיך לדווח ולעדכן מכאן

איך המחפרון החדש של קומטסו מול מתחריו העיקריים אצלנו? לחצו על התמונה וכנסו אל מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו:
Clipboard01