מיני מחפר קטרפילר 301.5

מיני באגרים חדשים מ-CAT

מיני מחפר קטרפילר 301.5

מיני מחפר קטרפילר 301.5

קטרפילר מחליפה את היצע המיני מחפרים הקלים מתוצרתה, במשקלי עבודה שבין 1.0-2.0 טון בקירוב, בדור חדש לגמרי – יעיל, נוח, שקט, חסכוני וחזק יותר. הכלים החדשים מוצעים כבר מעתה בחלק מהשווקים, כאשר הכוונה להציעםבאמצעות כל סוכני הקונצרן ברחבי העולם (בשווקים הרלוונטיים מבחינת תקנות זיהום אוויר) עד לסוף שנה זו. הכלים החדשים הם כדלקמן:
קטרפילר 301.5 (קטגוריית 1.5 טון, זנב סטנדרטי, עמדת מפעיל פתוחה) המחליף את הקטרפילר 301.4C ובמידת מה גם את הקטרפילר 301.7D; (לחצו על התמונה למפרט מלא והשוואה מול המתחרים)

 

קטרפילר 301.7 CR (קטגוריית 1.7 טון, זנב מקוצר (אפס בליטה), עמדת מפעיל פתוחה) המחליף את הקטרפילר 301.7D CR; (לחצו על התמונה למפרט מלא והשוואה מול המתחרים)

קטרפילר 301.8 (קטגוריית 1.8 טון, זנב סטנדרטי, עמדת מפעיל פתוחה או סגורה) המחליף את הקטרפילר 302.2D CR (לחצו על התמונה למפרט מלא והשוואה מול המתחרים)

והקטרפילר 302 CR (קטגוריית 2.0 טון, זנב מקוצר (אפס בליטה), עמדת מפעיל פתוחה) המחליף את הקטרפילר במידה מסויימת גם את ה-302.2D CR וגם את הקטרפילר 302.4 CR. (לחצו על התמונה למפרט מלא והשוואה מול המתחרים)

ארבעת הכלים החדשים מצוידים באותו המנוע המעודכן (CAT 1.1 מתוצרת קטרפילר העומד בתקני Tier 4 Final/Stage V) המוצע אצל כל הגרסאות ברמת הספק זהה – 19.2 כ"ס, כאשר מדובר בהספק הנמוך ביותר שמנוע זה מכויל להציע; טווח ההספק של ה-CAT 1.1 המעודכן נע בין 19.2 ל-28.2 כ"ס. מכאן ניתן להעריך שבתצורתו זו מנוע זה נמצא במצבו החסכוני ביותר, כאשר בנוסף הוא מצויד במערכות חוסכות אנרגיה דוגמת כיבוי אוטומטי ועבודה בסל"ד הנמוך ביותר האפשרי לכל מצב. מנוע זה הוא מעודכן בהתאם לכל מגבלות פליטות הרעש והמזהמים העדכניות כיום, והוא מחליף מנועי יאנמר וותיקים יותר ששירתו בקטגוריית המשקל הזו אצל קטרפילר עד כה. הוא מציע נפח כולל של כ-1.1 ליטר המחולקים בין שלוש בוכנות.

מיני מחפר קטרפילר 301.7

מיני מחפר קטרפילר 301.7 CR

בקטרפילר מדגישים כי נעשה מאמץ ניכר להציע כלים חדשים בסגמנטים אלו קומפקטיים ככל הניתן, במטרה לאפשר עבודה גם במקומות הצרים והצפופים ביותר. לא פחות מכך הושקע בהנדסת האנוש, בארגונומיות ובנוחות עבור המפעיל; כך, למשל, מוצע במיני מחפרים אלו – לראשונה בסגמנט – אפשרות ניהוג באמצעות הג'וי-סטיק, קבינה מתרוממת (לטובת גישה למערכות לצורך טיפול ותחזוקה – רלוונטי הן לגרסאות הפתוחות והן לסגורות) ורשימת אופציות חדשה, הכוללת בין היתר מיזוג בגרסאות הסגורות, יכולת הרחבת והצרת הבסיס, זחלי גומי סטנדרטיים עם אפשרות לקבל גם זחלי פלדה, ועוד. מאידך, מודגש על ידי היצרנית כי לראשונה אצל כלים כה קומפקטיים, מוצעים מכלולים הבנויים בדומה או בהשראת מערכות מקבילות אצל מחפרים גדולים יותר, דוגמת יחידת התפעול (ה'ג'וי-סטיק'), תצורת ומבנה הבסיס, השלדה, המרכב העליון ועוד.

מיני מחפר קטרפילר 301.8

מיני מחפר קטרפילר 301.8

המערכת ההידראולית במיני באגרים החדשים הקומפקטיים חדשה אף היא, ומציעה ספיקה גבוהה משמעותית בהשוואה לדגמים היוצאים; המערכת מפוקחת אלקטרונית ומאפשרת ספיקת נוזל הידראולי משתנית, בהתאם לעומס ולצרכים. מערכת השסתומים והברזים חדשות אף הן, גדולות יותר מבעבר ומאפשרות הן זרימה מהירה וקלה יותר, וכפועל יוצא – שיפור זמני הפעולה כך שבסופו של יום ניתן לבצע יותר עבודה ליחידת זמן. שיפור המערכת ההידראולית נועד גם להקל ולייעל עבודות עם ציוד מתחבר הידראולי, טוענים בקטרפילר.
עוד חדשה משמעותית היא בלהב; זה תוכנן מחדש ונועד לתפקד לא רק לעיגון וייצוב, אלא ממש כלהב של בולדוזר זעיר למשימות דוגמת חיפוי, כיסוי או יישור. לצורך כך עוצב הלהב מחדש כך שיציע יעילות מרבית במשימותיו החדשות, ובין היתר הוא מצויד במערכת ציפה ובקרת עומק.
אחרונה חביבה נציין את סביבת המפעיל החדשה לגמרי, המוצעת כפתוחה, כסגורה או לבחירה לפי רצון הרוכש – בהתאם לגרסה. על פי קטרפילר הכל תוכנן ועוצב מחדש, ובכלל זה מסך ה-LCD, יחדית הכיסא, מיקום ועיצוב הידיות והמחוונים ועוד. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.

מיני מחפר קטרפילר 302 CR

מיני מחפר קטרפילר 302 CR