מחפר חדש: קטרפילר 311F LRR

מחפר קטרפילר 311F LRR

מחפר קטרפילר 311F LRR

קטרפילר משיקה מחפר חדש במשקל עבודה הנע מ-12.4 ועד 13.9 טון בשם 311F LRR. היצרנית מייעדת מכונה זו בראש ובראשונה לקבלנים הנדרשים לכלי רב שימושי למגון משימות, כאשר נושא העלויות הוא הקריטי והחשוב ביותר (מכאן גם הפנייה לשוק ההשכרות).
המחפר מונע באמצעות מנוע קטרפילר C3.4B עדכני העומד בתקני Stage IIIB ומוציא מנפח של כ-3.6 ליטר כ-71 כ"ס. למחפר 'בום' באורך של 4.3 מ' והוא מסוגל לחפור עד לעומק מרבי של 5.6 מטרים. טווח ההגעה המרבי של קצה הכף עומד על 8.1 מ', תלוי בגודל הכף; בהיצע כפות סטנדרטיות בנפחים של 0.2 עד 0.76 מ"ק. לטובת יכולת תמרון ועבודה נוחה גם בתנאי צפיפות מציע המחפר החדש בליטת זנב של פחות מ-51 ס"מ – מה שהופך אותו למתאים לרוחב רוב הכבישים הסטנדרטיים באירופה. למרות הממדים הקומפקטיים יחסית מציעות שתי משקולות מאסיביות במשקל 450 ק"ג כ"א יציבות גבוהה ועבודה בטוחה ונוחה בעומס מרבי. למרות זאת מדגישים בקטרפילר את התכנון ההנדסי המתיימר להציע הגנה מרבית עבור המפעיל גם במקרה של התהפכות מלאה.

מחפר קטרפילר 311F LRR

מחפר קטרפילר 311F LRR

בין יתר המערכות הדואגות להוריד את צריכת הדלק למינימום נמצא מערכות הידראוליות נפרדות, אפשרות למצב Eco במנוע, לעבודה בעומס נמוך, מערכת דימום מנוע אוטומטית הניתנת לכיוון (המפעיל קובע לאחר כמה זמן של עבודת סרק המנוע כבה) ועוד. אגב, לא מדובר ברכב שתרצו לקחת הביתה בסוף היום: כמהירות נסיעה מרבית מציינים בקטרפילר 5.4 קמ"ש, טבין ותקילין.
בקטרפילר מציעים שורה ארוכה של ציוד נלווה ומתחבר למחפר 311F LRR, "מן המפעל".
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים