המדחס הכי גדול של CP

שיקגו פניאומטיק (Chicago Pneumatic) האמריקאית משיקה קומפרסור נייד חדש בשם CPS 1800. מדובר בקומפרסור רב עוצמה שלפי שמו המלא – CPS 1800 JD8 T4F – ניתן להבין כי מנועו עומד בתקני Tier 4 Final העדכניים, ואכן כך הוא: המנוע הוא מתוצרת ג'ון דיר, 6-צילינדרי דיזל המייצר 525 כ"ס. עם השקתו הופך ה-CPS 1800 לחזק ולרב העוצמה שבהיצע היצרנית; הוא מאפשר בחירה מבין 3 כיווני לחץ, בהתאם לצורך: 100 Psi ו-1,800 Cfm, 150 Psi ו-1,700 Cfm ו-200 Psi עם 1,400 Cfm. בכדי לאפשר עבודה רציפה ארוכה מצוייד הקומפרסור החדש במיכל דלק בנפח של קצת למעלה מ-900 ליטר, מה שמבטיח תפעול של למעלה מ-8 שעות לפני שיש צורך לתדלק שנית. המדחס החדש מוצע כסטנדרט עם מערכת דימום אוטומטית המפסיקה את פעולת המנוע כאשר כמות הדלק מגיעה ל-5%. למדחס פונקציה מעניינת לחיסכון בדלק המכונה FuelXpert שעיקרה הורדת עומס העבודה ל-75% כאשר אין צורך במלוא הספיקה, ובכך לאפשר חיסכון של עד 10% בצריכת הדלק.

מדחס שיקגו פניאומטיק CPS1800

מדחס שיקגו פניאומטיק CPS1800

עוד מערכת מתקדמת התורמת לחיסכון בצריכת הדלק ובסך הוצאות התפעול היא בקרה המכונה CP XC4003; מדובר במערכת 'גמישה' היודעת להתאים את כמות/ספיקת/לחץ האוויר הנדרש לכל כלי וכלי לפי חיישנים המודדים תכונה זו בכלי המופעל. בכך מופעל כל כלי בלחץ המתאים לו ובאופן אוטומטי מבלי שמפעיל יצטרך לבצע התאמות כלשהן במעבר מכלי לכלי. עבודה כזו חוסכת כמובן לא מעט דלק ובלאי.
המדחס מותקן על נגרר Heavy Duty מאסיבי במטרה להציע בסיס יציב ועמיד לגדול שבהיצע היצרנית (עד כה לא פורסם נתון המשקל). הנגרר האינטגראלי יושב על שני סרנים ועם סה"כ 4 גלגלי 17.5". לטובת קלות התחזוקה מוצע המדחס עם דלתות גדולות סביב המאפשרות גישה נוחה מהקרקע לכל הדורש בדיקה או תחזוקה.
יבואנית שיקגו פנאומטיק לארץ היא חברת איי. סי. טולס מקיבוץ חולדה