מעמיס טלסקופי מניטו מוסב להינע היברידי על ידי דויץ

דויץ תחשמל את מניטו וליבהר

מעמיס טלסקופי מניטו מוסב להינע היברידי על ידי דויץ

מעמיס טלסקופי מניטו מוסב להינע היברידי על ידי דויץ

יצרנית המנועים הגרמנייה דויץ (Deutz) חושפת שני אבות טיפוס של מעמיסים טלסקופיים היברידי וחשמלי המציגים מערכת הנעה חליפית למערכת מבוססת הדיזל, כמקובל. את המהלך מובילה חטיבת e-Deutz בחברה – חטיבה האחראית לפיתוח מערכות הנעה חליפיות, כאשר הכוונה היא למערכות היברידיות (המשלבות בין מנוע בעירה פנימית לבין מנוע חשמלי) וחשמליות.
המעמיס הטלסקופי ההיברידי הוא מניטו MT 1335 סטנדרטי למראה, בו הוצא המנוע המקורי – דויץ טורבו-דיזל בנפח 3.6 ליטר המייצר 100 כ"ס – ובמקומו הותקנו מנוע דיזל קטן וחלש יותר (דויץ בנפח 2.2 ליטר עם 75 כ"ס) ומנוע חשמלי 20kW/48v המוסיף קצת יותר מ-27 כ"ס למאמץ. בסה"כ מציע המעמיס הטלסקופי ההיברידי המוצג הספק מרבי משולב של 102 כ"ס – גבוה במקצת מהספק מנוע הדיזל המקורי, והודות להוספת המנוע החשמלי למאמץ ניתן להסתפק במנוע דיזל קטן וחסכוני יותר, ולהשיג יחד תפוקה דומה – בעלות נמוכה משמעותית.
המעמיס הטלסקופי החשמלי אותו חשפה חטיבת e-Deutz של יצרנית המנועים מבוסס אף הוא על מניטו, הפעם מדובר במעמיס הטלסקופי MT 1335; את מנוע הדיזל המקורי ממלאת כאן יחידת כוח חשמלית במלואה, הכוללת מנוע עם הספק של 60 קילו-ואט (כ-82 כ"ס) הניזון מחשמל המספק על ידי צבר מצברים נטענים בספיקה של 30 קילו-ואט/שעה.

מנוע חשמלי של e-Deutz למעמיס טלסקופי

מנוע חשמלי של e-Deutz למעמיס טלסקופי

חשיפת צמד אבות הטיפוס מגלה כי במניטו עובדים על סדרת מעמיסים טלסקופיים היברידיים וחשמליים שייוצרו באופן סדרתי ויצורפו להיצע מניטו בעתיד הקרוב. מניטו תהיה גם ללקוח הראשון של חטיבת e-Deutz של דויץ, שכאמור תספק עבור מערכות הינע חליפיות למנועי הדיזל המוכרים. "השילוב של מערכות הינע היברידיות וחשמליות במעמיסים הטלסקופיים שלנו הוא משמעותי ומכריע עבור עתיד המוצרים שלנו, ובכלל" אמר עם חשיפת המעמיסים הטלסקופיים החדשים מישל דניס, נשיא מניטו.
הן ממניטו והן מדויץ לא נמסרו פרטים רבים נוספים, כמו כמה ואילו דגמים יוסבו לחשמל או הינע היברידי, האם תכלול ההסבה גם גרסאות לשוק החקלאי, ביצועם או נתוני עלויות רכישה ותחזוקה. שתי החברות אמורות לחשוף גרסאות בשלות לייצור באפריל הקרוב (2019) במסגרת תערוכת BAUMA שתיערך במינכן, גרמניה.
במקביל לאבת הטיפוס החשמלי וההיברידי של מניטו, פועלת דויץ במתכונת דומה גם מול ליבהר, ומפתחת עבורה שני מעמיסים טלסקופיים – היברידי וחשמלי. מדובר בהסבת מעמיס טלסקופי מדגם TL 432-7 של ליבהר, שגם בו משרת באופן רגיל מנוע דיזל של דויץ (3.6 ליטר), פעם להינע היברידי ופעם להינע כל-חשמלי. לפי המידע שפורסם – מדובר במערכות דומות למה שמותקן במעמיסים הטלסקופיים של מניטו. הדגמים המוסבים על ידי e-Deutz עבור ליבהר יוצגו בפני הציבור ככל הנראה גם בתחילת שנת 2019, כאשר בשלב זה לא ברור באיזו מסגרת.

מעמיס טלסקופי ליבהר מוסב להינע היברידי על ידי דויץ

מעמיס טלסקופי ליבהר מוסב להינע היברידי על ידי דויץ