מעמיס אופני חשמלי וולוו LX2

מעמיס חשמלי קומפקטי מוולוו (וידאו)

מעמיס אופני חשמלי וולוו LX2

מעמיס אופני חשמלי וולוו LX2

וולוו ממשיכה בפיתוח אלטרנטיבות מונעות חשמל לציוד מכני הנדסי עם השקת מעמיס אופני קומפקטי כל-חשמלי חדש, עדיין כרכב רעיון ובחינה. וולוו LX2 החדש מצטרף למעמיס האופני ההיברידי (דיזל/חשמל) וולוו LX1 שהוצג בספטמבר 2016 ולמחפר החשמלי וולוו EX2 ולמוביל העפר האוטונומי וולוו HX2 שנחשפו בתחילת 2017.
וולוו ערכה השקה למעמיס הקומפקטי החשמלי החדש זה עתה בברלין, במסגרת כנס חדשנות של החברה. המעמיס הקומפקטי LX2 אינו פולט מזהמים, מייצר רמות רעש אפסיות לעומת מעמיס דיזל סטנדרטי ומתיימר להציע עלויות תחזוקה שוטפת נמוכות לאין ערוך בהשוואה למעמיס קומפקטי בסדר הגודל שלו.

מעמיס אופני חשמלי וולוו LX2

מעמיס אופני חשמלי וולוו LX2

כבסיס למעמיס החשמלי הניסיוני נלקח מעמיס וולוו קומפקטי סדרתי המהווה בסיס למעמיסים וולוו L20H, וולוו L25H ו-וולוו L28F המוצעים במשקלי עבודה הנעים בין 4.5 ל-5.5 טון בקירוב, ועם הספקי מנוע הנעים בין 50-65 כ"ס בקירוב; וולוו לא מפרסמת מפרט טכני או נתוני הספק, ביצועים ומידות, כך שניתן רק לנחש פרטים אלו לגבי ה-LX2 החדש, אך ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי מדובר באלטרנטיבה חשמלית למעמיסים בסדרי גודל דנן, כאשר בעקבות פנייה לוולוו לבקשת מפרט, נעננו בכך שאכן המידע לא מפורסם מאחר וכרגע "אינו רלוונטי", וכי מעמיס חשמלי בסדר גודל שכזה "יציע בעתיד ביצועים ויכולות של מעמיס הגדול במידה אחת".
מהמעט שכן פורסם נוכל לספר שבמקום המנוע מאחור יש כאן צבר סוללות lithium ion נטענות המזינות שני מנועים חשמליים: האחד מניע את הגלגלים והשני את המערכת ההידראולית. זמן הפעולה בין טעינות אמור להיות כשמונה שעות בתפעול ממוצע. בוולוו טוענים כי המעמיס החשמלי הקומפקטי מוריד את עלויות התחזוקה השוטפות ב-25% בממוצע, לפחות.
כאמור, וולוו LX2 מוגדר ככלי ניסיוני בשלב זה, אך בכוונת וולוו בהחלט להמשיך ולפתח ציוד מכאני הנדסי חשמלי והיברידי, כחלק מראייתה את העתיד בתחום.