מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

מעמיס קומפקטי חדש לקומטסו

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

קומטסו היפני, קונצרן הצמ"ה השני בגודלו בעולם, משיק באירופה את הדור הבא של המעמיס האופני הקומפקטי WA100M-7 ,תחת השם WA100M-8. זהו – כמקודם – מעמיס במשקל עבודה של 7.2 טון בקירוב, כאשר רענון מקיף בכל מערכותיו מבטיח כלי חדש, זול משמעותית לתפעול ותחזוקה, הצורך פחות דלק והמציע במקביל הספק מנוע גבוה יותר ומערכת הידראולית חזקה ומהירה יותר. גם המחשוב והאלקטרוניקה רועננו ובין היתר התווספו מערכות עזר בטיחותיות ולהגברת היעילות בעבודה.
המנוע בקומטסו WA100M-8 הוא מתוצרת קומטסו, הספקו 94 כ"ס והוא עומד בתקני EU שלב 4, בין היתר הודות לממיר קטליטי סלקטיבי (SCR). בקומטסו מסבירים כי המנוע החדש כוייל במטרה להציע מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך ביחס למוכר ב-WA100M-7, ובכך להרחיב את תחום הפעולה היעיל שלו; מערכת העברת הכוח (ההידרוסטטית) טופלה אף היא, ומתיימרת להציע תגובות מהירות יותר, פחות איבודי כוח, וחלוקת כוח יעילה יותר בין כל ארבעת הגלגלים המונעים. שיפור נוסף הוא באופציה החדשה לקבל תיבת העברה עם 2 מהירויות, כאשר המהירה שבהן מציעה עד 40 קמ"ש.

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

המעמיס הקומפקטי מיועד למגוון משימות במגזרים שונים: תשתיות, תחזוקה, עבודות מוניציפליות, עבודות בסביבה עירונית או צפופה יחסית, מחזור, חצרות חומרי בניין, עץ וכיו"ב וכמובן – במגזרי החקלאות השונים, במשתלות ובעבודות פיתוח נופי. אנשי היצרנית מצהירים כי רמת פליטת המזהמים ירדה משמעותית, עד כדי יכולת בטוחה לעבוד גם בתוך מבנים, במשולב עם עבודה מחוצה להם.
סביבת המפעיל רועננה אף היא ומבטיחה ארגונומיות משופרת ותפעול נוח יותר. חופת המנוע קיבלה אי אלו שינויי עיצוב, במטרה להציע שדה ראייה משופר לאחור. שינויים אלו מצטרפים לעיצוב מחדש של הקבינה, המבטיח נוחות גבוהה יותר, מרווח משופר, מסך מגע גדול יותר, מזגן חדש ועוד. שיפור מובטח גם בגישה למערכות, למכלולים ולפתחי המילוי/ריקון השונים לטובת תחזוקה קלה ונוחה יותר.

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

מנגנון החיבור והניתוק ההידראולי המהיר שודרג ומבטיח פעולה יעילה, מהירה וקלה עוד יותר בהשוואה למוכר מה-WA100M-7 ובאותה ההזדמנות צמח והתרחב היצע הציוד המתחבר, הכולל מעתה מגוון כפות ומזלגות גדול יותר, כמו גם עוד ציוד המופעל הידראולית. הכף הסטנדרטית במעמיס החדש היא בנפח 1.3 מ"ק, בהשוואה ל-1.25 מ"ק ב-WA100M-7 היוצא, והיא עוצבה מחדש לאפשר חדירה קלה יותר למגוון חומרים להעמסה, במטרה הן להגביר את מחזורי העבודה והן להוריד את האנרגיה הנדרשת לביצוע כל פעולה.
להגדלת אפשרויות השימוש עם המעמיס הקומפקטי החדש צוייד ה-WA100M-8 בין היתר בוו גרירה אחורי (אופציה בתשלום) הניתן לכיוון לגובה ויציאות הידראוליות מחלקו האחורי של המעמיס, בכדי לאפשר גרירת והפעלת ציוד הידראולי. כאופציה חדשה מוצעת בכלי זה משאבה הידראולית בספיקה גבוהה, לנדרשים להפעיל ציוד מתחבר הידראולי (מטאטא, חובק וכיו"ב). יבואנית קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמם מחיפה.

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8

מעמיס אופני קומטסו WA100M-8