מעמיס טלסקופי בובקט V723

קומפקטי ומאסיבי מבובקט

מעמיס טלסקופי בובקט V723

מעמיס טלסקופי בובקט V723

בובקט האמריקאית במקור, כיום בבעלות דוסאן הקוריאנית, משיקה מעמיס טלסקופי חדש בשם V723 VersaHandler המוגדר כמעמיס Low Profile, קרי: מונמך, להתאמה לעבודות במקומות מוגבלים בגובה, בכלל זה בתוך מבנים ובמעבר מתוך ואל מחוץ לאתרים מקורים. הגובה המרבי של המעמיס הטלסקופי (לא כולל הזרוע, כמובן) הוא 237.5 ס"מ בלבד בקצה הקבינה. הוספת מיגון מיוחד בפני נפילת עצמים מגובה או תעלה את נתון הגובה המירבי לכדי 248 ס"מ בקירוב. גם יתר ממדי הכלי הם קומפקטיים יחסית, עם אורך כולל של כ-607 ס"מ ורוחב של כ-203 ס"מ.
למרות היותו מוגדר כמעמיס Low Profile מדובר במעמיס בעל ביצועים ויכולות הרמה מרשימים ביחס לממדיו; משקל העבודה שלו הוא 7.8 טון בקירוב, כושר ההרמה המרבי הוא כמעט 3.5 טון ומשקל זה ניתן גם להרמה לגובה המרבי – 6.96 מ'. טווח ההגעה האופקי המרבי עומד על כ-4.1 מ', ובמצב זה מסוגל המעמיס הטלסקופי להרים 1.5 טון.

מעמיס טלסקופי בובקט V723

מעמיס טלסקופי בובקט V723

המנוע מסופק מהחברה-האם דוסאן, והוא דיזל 4-צילינדרי בנפח 3.4 ליטר (עומד בתקני Tier 4 Final) המייצר כ-102 כ"ס. מערכת הידרוסטטית מעבירה את כוח המנוע אל ארבעת הגלגלים, והיא מאפשרת בין היתר מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש. לבובקט V723 VersaHandler מערכת בקרת ושליטת מהירות אוטומטית, המאפשרת קביעת מהירות נסיעה ללא קשר לגובה סל"ד המנוע; גובה הסל"ד נקבע באמצעות הלחיצה על דוושת התאוצה, בהתאם למשימה או לכלי הרתום. מהירות הנסיעה נקבעת במקביל וללא קשר באמצעות כיול דיגיטלי. כך דואגת מערכת העברת הכוח המתקדמת להעברת הכוח הנדרש לכל פעולה בנפרד (יציאות הידראוליות והינע הגלגלים) ובלי קשר ביניהן. באופן זה מציע המעמיס יעילות מרבית בעבודה, וכפועל יוצא – צריכת אנרגיה מינימלית לכל פעולה ומצב עבודה.
המנוע מותקן בצד הכלי במטרה להציע שדה ראיה מיטבי ולהקל על התחזוקה והטיפולים. התקנת המנוע על השלדה היא יעילה, שקטה וחזקה מבעבר, טוענים בבובקט, בין היתר בשל שימוש בתושבות מאסיביות יותר וחיבורים עבים המיוחד, במטרה להעניק קשיחות מירבית בהתקנת המנוע, יחד עם מיזעור הרעשים והוויברציות.

מעמיס טלסקופי בובקט V723

מעמיס טלסקופי בובקט V723

בובקט מדגישים את החיזוקים והמיגונים המיוחדים שבוצעו עם מעמיס טלסקופי חדש זה, במטרה להעלות את רמות הקשיחות והעמידות, וכמו כן להציע שרידות טובה יותר בתנאי קיצון ובעבודה אינטנסיבית, גם בסביבת מחייה מלאה במפגעים ומכשולים. כך למשל עשויה זרוע המעמיס (ה-בום) קורת פלדה עם דפנות עבודת מהמקובל בסגמנט זה, והיא כוללת חיזוקים בנקודות תורפה – וכך גם בסיס הקורה, המיסבים והצירים. בנוסף קיבלו חלקים רגישים נוספים מיגון מיוחד, כמו נקודות חיבור צנרת הידראולית, צנרת בלמים, צירים ומיסבים, נקודות גירוז וכיו"ב. גם השלדה כולה חוזקה עם עוד ריתוכים וחיזוקי פלדה במטרה להעניק לה קשיחות כללית גבוהה במיוחד, במטרה לעמוד בהבטחות היצרנית בדבר 'מעמיס קומפקטי אך חזק'. ככלי המיועד לתפקד גם בסביבה מלאה באבק ולכלוך מוצעת כאן כסטנדרט מערכת להיפוך סיבוב מאוורר המצנן (ראדיאטור) המקלה מאוד על הניקוי באיזור זה, והודות לקלות ביצוע פעולה זו מדובר באמצעי יעיל להארכת חיי המנוע. ניתן לגרום להיפוך סיבוב המאוורר באמצעות לחיצת כפתור, כל אימת שהמפעיל ירצה בכך, או לכייל את המערכת כך שפעולה זו תתבצע אוטומטית לפי כיוון ותזמון המפעיל.
יבואנית בובקט לארץ היא חברת אמקול

מעמיס טלסקופי בובקט V723

מעמיס טלסקופי בובקט V723