Leatherman Wave+

החדש של לדרמן

Leatherman Wave Plus

Leatherman Wave Plus

מבין עשרות הדגמים השונים המוצעים על ידי ענקית האולרים והרב-כלים האמריקאית לדרמן (Leatherman) דגם ה-Wave הוא המצליח והנמכר ביותר. מדובר בגרסה קטנה במקצת, מהוקצעת ועם ארגונומיות מתקדמת יותר מהכלי הבסיסי המוכר של היצרנית – שנקרא במקור PST – והוא הוצג לראשונה ב-1998. ב-2004 הוצג הדגם המחליף, באותו השם, ועתה משיקה לדרמן את המהדורה העדכנית ביותר של ה-Wave, תחת השם Wave+.

Leatherman Wave Plus

Leatherman Wave Plus

ג'ים לדרמן, מייסד החברה, הצליח למעשה להפוך את הרב כלי שהומצא על ידי ויקטורינוקס השוויצרית (בדמות ה'אולר השוויצרי') ולהפוך אותו לשימושי עוד יותר (בעיקר הודות לפלאייר המוטמע בו) ובעיקר – לפריט חובה עבור כל מי שצועד יותר משני צעדים בשטח או כל חובב גאדג'טים באשר הוא. עדת מעריצי המותג גדלה כל הזמן, ומעבר לחובבי הצעצועים לגברים חשוב להפנים שמדובר במוצרים מוצלחים ויעילים ביותר, שחלקם הגדול נמכר לצבאות, אנשי חוק, פקחים וכיו"ב. בהחלט לא צעצוע.

Leatherman Wave Plus

Leatherman Wave Plus

לדרמן Wave+ נחשב ככלי מוצלח ביותר, ולראייה – היותו רב המכר של החברה. אבל, גם בלדרמן טוענים – ומיישמים – שגם בכלי הטוב ביותר יש מקום לרענון ושיפור, ויומו של ה-Wave הגיע. עיקר השינויים מתמקדים בעיצוב מחדש של הפלאייר ובעיצוב חדש של המעטפת, קרי – החלקים הבאים במגע עם ידי האוחז בכלי כאשר הוא סגור, להגנה משופרת ומניעת פתיחה בטעות. הפלאייר החדש כולל שני להבים מיוחדים לחיתוך חוטי וכבלי פלדה, הניתנים להסרה לצורך החלפה כאשר הם מתבלים. חיבורם לגוף הפלאייר נעשה באמצעות שני בירגי 'אלן'. בסה"כ כולל ה-Wave+ לא פחות מ-18 פונקציות, בכלל זה כמובן שני להבי סכין, פלאייר, מברג ביט, מסור, שופין, פותחן קופסאות שימורים ומספריים זעירות. חלק מהפונקציות – דוגמת להב הסכין, למשל – ניתנים לפתיחה ולשימוש כאשר הכלי במצב סגור ומקופל, חלק דורש פתיחת כל הכלי ושחרור מנעילה.

Leatherman Wave Plus

Leatherman Wave Plus

חדשה אחרונה מתייחסת לנרתיק העשוי עתה מחומר חדשני המתבסס על אריג ניילון עמיד וגמיש במיוחד ותפס פלדה המתיימרים להציע שרידות ועמידות טובים מהמוכר ב-Wave ה'רגיל' עד כה.
המידות הן כדלקמן: האורך כאשר סגור הוא 10 ס"מ; אורך הלהב הוא כמעט 74 מ"מ; משקל ה-Wave+ (ללא הנרתיק) הוא 240 גרם. הלדרמן Wave+ מוצע בפלדת אל חלד לא צבועה או צובעה בשחור מט. המחיר (לפני משלוח) עומד על 100$ בארה"ב. לחצו כאן לפרטים נוספים