מחפר קומטסו PC1250-11

דור חדש לבאגר הכבד של קומטסו

מחפר קומטסו PC1250-11

מחפר קומטסו PC1250-11

קומטסו-אירופה משיקה גרסה חדשה של הבאגר ההידראולי הגדול ביותר מתוצרת החברה – הקומטסו PC1250-11; יודגש כי מדובר במחפר ההידראולי הגדול ביותר בתוצרת החברה, ולא במחפר הגדול בכלל של קומטסו, כאשר הכוונה למחפרים 'סטנדרטיים' ולא למחפרים למכרות או מחצבות המתוכננים להעמסת משאיות בלבד ולא לחפירה או הפעלת ציוד קצה מגוון.

מחפר קומטסו PC1250-11

מחפר קומטסו PC1250-11

קומטסו PC1250 החדש מחליף דגם בשם דומה שיוצא מהשירות, תוך יישום שורה ארוכה של שיפורים, עדכונים ושדרוגים, שבמקרה זה מתמקדים בעיקר בנוחות עבור המפעיל (לטובת יעילות בעבודה והעלאת התפוקה), והעלאת היעילות במקביל להורדת העלויות שחל הבאגר עצמו, במטרה להוזיל את העבודה ככל שניתן. בנוסף שופרו אמצעי ומערכות הבטיחות, המנוע טופל בעיקר בתוכנה, במטרה להוריד את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים (עומדת בתקנים האירופאיים העדכניים ביותר כיום) והוא כולל שני מסנני חלקיקי דיזל (DPF) אך נטול מערכת הפחתה קטליטית סלקטיבית (SCR).

מחפר קומטסו PC1250-11

מחפר קומטסו PC1250-11

מדובר במחפר בקטגוריית המשקל של 115-118 טון בקירוב המונע במנוע קומטסו גדול בנפח 23.15 ליטר (6 צילינדרים) המציע עתה 758 כ"ס מרביים (נטו) ב-1,800 סל"ד. רשימת המערכות האלקטרוניות והממוחשבות אותן קיבל הבאגר המעודכן ארוכה, וכוללת בין היתר מערכות טלמטיקה KOMTRAX Plus ומערכת בקרת טיפולים ותחזוקה Komatsu CARE. המפעיל יכול לבחור מבין בין שלושה מצבי עבודה במקום שניים עד כה – אל מצבי ה-Power וה-Economy מצטרף מצב Power plus המאפשר למפעיל להשתמש במלוא עוצמת המנוע (מצב Peak), כאשר המשמעות היא עלייה של עד 8% בתפוקה לפרקי זמן קצרים. גם השליטה ב-בום' ניתנת לביצוע באמצעות שני מצבים לבחירה, כאשר ניתן לחלקם באופן גס למצב עבודה עדין ואיטי יותר, למשימות מדויקות או שאינן דורשות את מלוא העוצמה של הכלי, למצב עבודה במלוא העוצמה, כאשר הנסיבות דורשות את כל הכוח אותו ניתן לקבל מהמכונה. מערכת הזרוע שופרה גם בתחום השיכוך וספיגת המכות, במטרה להציע איכות חיים ונוחות גבוהים יותר עבור המפעיל, ובמקביל למזער נזקים ושחיקה עבור מערכת ה'בום', לטובת אמינות משופרת ופחות עלויות.

מחפר קומטסו PC1250-11

מחפר קומטסו PC1250-11

אבזור הבטיחות הסטנדרטי המעודכן בקומטסו PC1250-11 החדש כולל שיפור הקבינה מבחינת עמידות בפני התהפכות או נפילת עצמים כבדים בהתאם לתקנים העדכניים ביותר בתחום. גם רמת הבידוד בפני רעשים שופרה כאן, הסולם המאפשר גישה לקבינה עוצב מחדש (מתקפל הידראולית) והכלי לא ניתן לתפעול כל זמן שהוא אינו מקופל, לא פחות משלושה מתגי חירום לדימום מערכות הכלי מוצעות כאן – שניים מהם ניתנים להפעלה מבחוץ ואחד מתוך הקבינה. עוד נציין מערכת מצלמות היקפיות חדשה ומשופרת, המשדרת תמונה 'חיה' של המתרחש סביב לכלי אל מול פני המפעיל.
קומטסו כבר החלה לשווק ולספק את הבאגר הגדול באירופה ובשווקים הרלוונטיים. יבואנית קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמן (לשעבר נ. פלדמן) מחיפה.

מחפר קומטסו PC1250-11

מחפר קומטסו PC1250-11