מעמיס אופני קייס W9

יומולדת 60 לשופל של קייס

מעמיס אופני קייס W9

מעמיס אופני קייס W9

ענקית המיכון החקלאי והציוד המכני ההנדסי האמריקאית-בי"ל קייס (CASE) מציינת השנה – 2018 – 60 שנה לכניסתה אל עולם המעמיסים האופניים, 'שופל' בעברית; באפריל 1958 חשפה קייס את ה-W9 – מעמיס אופני פתוח או סגור, עם שלדה קשיחה והיגוי קדמי, בעל ארבעה גלגלים זהים בגודלם והינע כפול. קייס W9 שקל כ-6.8 טון, אורכו היה כ-5.5 מ', רוחבו כ-2.45 מ' וגובהו (עם קבינה) היה כ-2.75 מ'.

מעמיס אופני קייס W9

מעמיס אופני קייס W9 עם קבינה סגורה

ניתן היה לבחור בין גרסת דיזל (6.6 ליטר) לבין גרסת בנזין (6.2 ליטר) – שתיהן עם מנועי 4 צילינדרים מתוצרת קייס ושתיהן עם הספק זהה: 105 כ"ס. המעמיס המתקדם לשעתו צוייד במערכת העברת כוח Power Shift ובהיגוי הידראולי, כמובן. הוא הוצע כסטנדרט ללא תא מפעיל סגור, אך כאופציה ניתן היה לקבלו עם קבינה סגורה …ללא מיזוג. עוד עמדו לבחירת הלקוח 4 כפות שונות, כולן מתוצרת קייס.
זמן קצר לאחר השקת הקייס W9 התווספו להיצע ה-W10 וה-W12 הכבדים יותר, שניהם עם הינע כפול, וה-W5 הקל והקומפקטי יותר, עם הינע קדמי בלבד.
קייס הרחיבה והמשיכה להציע מעמיסים אופניים תחת סדרה W לאורך שנות ה-60' וה-70', כולל פסגת ההיצע ואחד המעמיסים הגדולים לשעתו – הקייס W26 ה"ענק", ששקל כ-15 טון, מוכן לעבודה, והציע היגוי פרקי. כל דגמי סדרה W, אגב, נבנו עם תא המפעיל מותקן על חלקו הקדמי של הכלי.

מעמיס אופני קייס W5

מעמיס אופני קייס W5

עם השנים עברה קייס האמריקאית תמורות רבות, התרחבה, התמזגה עם חברות נוספות עד שכיום מהווה חטיבת הצמ"ה בקייס חלק מקבוצת CNH – קייס וניו הולנד – שלמרות שורשיהן האמריקאים העמוקים הן שייכות לקונצרן פיאט האיטלקי.
היצע המעמיסים של קייס הוא עצום, נרחב ומגוון, ומתפרש על טווח שמתחיל במיני מעמיסים ('בובקט'), עבור בטרקטורים מעמיסים ומעמיסים אופניים קומפקטיים (החל בכ-5.0 טון) ועד למעמיסים כבדים שהגדול שבהם כיום – קייס 1121G – מתחרה בקטגוריית המשקל של ה-28-30 טון ומצויד במנוע המציע כמעט 350 כ"ס. הציוד ההנדסי של קייס מיובא לארץ על ידי חברת קרסו מוטורס

מעמיס אופני קייס W26

מעמיס אופני קייס W26