הגנה מרחבית


GKD טכנולוגיות הבריטית, חברה המתמחה בפיתוח ובייצור מערכות הגנה ושליטה מתקדמות לרכבי עבודה, כמו גם מערכות הגנה ואיתור עבור בני אדם, משיקה את ה-SensorZone. מדובר בחיישן המהווה מערכת איכון, זיהוי וחישה אלחוטית המותקנת על קסדת הבטיחות שעל ראש העובד באתרים בהם פועלים יחד בני אדם ומכונות. החיישן ניתן לכיול, וכך הוא חש בקרבה מסוכנת של כלי הנמצא בתנועה (ניתן לקבוע מרחקי זהירות בטווחים שבין 2.0 ל-10.0 מהצמ"ה והרכב הכבד שבאתר); ברגע שהאדם עליו נמצא החיישן נכנס אל "אזור הסכנה", כפי שהוגדר, מפעיל ה-SensorZone סדרת אותות ואזהרות – החל ברעידות ועד לאזהרה קולית חזקה – בכדי להתריע בפני הולך הרגל מהסכנות הנשקפות לו. הודות ליכולת לייצר וויברציות עזות מיועדת המערכת גם לאנשים עם אוזניות מגן, אנשים המדברים בטלפון או שומעים מוסיקה וכמובן ללקויי שמיעה. במקביל נקלט מיקום החיישן בציוד הכבד הפועל בשטח, וכך נוצרת התרעה גם אל מול פני המפעיל על הימצאות אדם בקרבה מסוכנת לכלי – הן חזותית והן קולית.
מחברת GKD טכנולוגיות נמסר כי ה-SensorZone מיועד לא רק להגנה על בני אדם, אלא ניתן להתקנה גם על ציוד כבד; בכך נקלט גם מיקומו של ציוד שכזה ביחס לכלים הפועלים באתר, ובמקביל יורדת משמעותית הסכנה לפגיעות ותאונות.
אנשי יצרנית חיישן המיקום SensorZone מציינים כי מזה כשנתיים נערכים בחינות וניסויים עם חיישני קרבה אלו בתנאי אמת, כאשר עתה הגיעו בחברה למוצר המוגמר והמוכן לשיווק ומכירה. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר החברה: www.gkdtec.com.

חיישן SensorZone מחובר לקסדת בטיחות

חיישן SensorZone מחובר לקסדת בטיחות