משאבת בטון ליבהר 50 M5 XXT

משאבת בטון חדשה מליבהר

משאבת בטון ליבהר 50 M5 XXT

משאבת בטון ליבהר 50 M5 XXT

"קשוחה, עמידה, פשוטה, נשלטת אלקטרונית ומתוכננת לשרוד עשרות שנים", כך מתארים בליבהר את משאבת הבטון החדשה 50 M5 XXT המיועדת להתקנה על משאית. מדובר במשאבה בסגמנט 50 המטרים, עם 'בום' העשוי 5 חלקי צינור המאפשר גובה הוצאת בטון מרבי של 49 מטרים ומפתח אופקי מרבי של 44.5 מטרים, בקירוב. אורך המערכת על משאית הוא כמעט 12 מטרים, ללא המשאית. "בשוק האמריקאי בפרט יש דרישה למשאבות בטון קשוחות שתשרודנה 20 שנה לפחות", ולפיכך, מסבירים בליבהר, מתבססת המשאבה על רכיבים קשוחים ומאסיביים במיוחד, ומערכות החשמל והאלקטרוניקה מתיימרות להציע אמינות ושרידות גבוהות למזעור תקלות ובעיות תפעול לאורך זמן.
ליבהר מציעה את מערך השאיבה החדש עם 4 משאבות שונות לבחירה, המציעות ספיקה בין 138 ל-167 מ"ק לשעה. מערכת המשאבה כוללת 4 רגליות יוצאות לייצוב, המעבירות את משקל המשאבה דרכן ישירות אל הקרקע, הודות לשלדה העצמית המאסיבית של המשאבה. בכך נחסכת נשיאת עומס קיצונית מהמשאית, וחלוקת העומס נותרת במסגרת מבנה ותצורת המשאבה.
גם ההידראוליקה מתיימרת להציע קשיחות, עמידות ופשטות, טוענים בליבהר; הטכנולוגיה היא בשיטת ה'מעגל הפתוח', מה שמאפשר שימוש חסכוני בנוזל ההידראולי. המשאבות עצמן, כאמור יש 4 לבחירה, מתיימרות לדעת להתמודד עם התערובות הגסות והמאסיביות ביותר – בין היתר הודות לבחירה במשאבות קשיחות, Heavy Duty וקלות לתחזוקה וניקוי. רוב חלקי המשאבה ניתנים להחלפה בקלות בשטח, מה שמוסיף לאמינות וליכולות המערכת וממזער את הזמן המתבזבז לצורך תחזוקה למינימום.

משאבת בטון ליבהר 50 M5 XXT

משאבת בטון ליבהר 50 M5 XXT

עוד תכונה חשובה המוצעת במשאבת הבטון החדשה של ליבהר היא ספיקה משתנית בהתאם לעומס, למהירות השאיבה ולגובה. זאת אומרת: המשאבה "יודעת" להציע את מהירות ועוצמת העבודה הנדרשת לביצוע כל פעולה – ולא מעבר לכך, באופן אוטומטי. מערכת בקרה זו משולבת עם חיישני עומס ומשקל, ובכך מושגת זרימה עקבית, קבועה ובדיוק על פי הדרישה לאורך כל הליכי העבודה. כמובן שכערך מוסף מתיימרת מערכת זו להציע חיסכון מרבי באנרגיה הנדרשת לפעולתה, כמו גם למזער את בלאי המכלולים השונים. בנוסף – אין צורך לכוון מהירות ועוצמת ספיקה בסוגי בטון שונים, הודות ליכולת המערכת להתאים עצמה לכל מצב.
כמערכת שאיבה המתיימרת להיום תחרותית, גם בעלותה, היא מוצעת כגרסת בסיס, ובמקביל עם רשימת תוספות ארוכה לבחירת הלקוח ולפי דרישותיו. כך למשל ניתן לקבל מיכלי מים שונים בגודלם, ממדרגות נוספות לעלייה לתחזוקת המערכת, מערכת ניקוי פנימית מובנית בלחץ גבוה, סגירת פתח היציאה באמצעות לחץ אוויר בכדי למנוע דליפות בטון כשהמערכת אינה פועלת ועוד.
יבואנית משאבות הבטון של ליבהר לארץ היא חברת אלקיים סוכנויות.