מנוף נייד Demag AC 100-4L

ה'קומפקטי' של Demag

יצרנית המנופים הגרמנייה דמאג (Demag), כיום בבעלות טרקס האמריקאית, משיקה מנוף נייד חדש בקטגוריית ה-100 טון בשם AC 100-4L. "קומפקטי יותר, עוד ביצועים, פחות תחזוקה" הוא הסלוגן שמלווה את ההודעה לעיתונות, ומבהיר היכן הושקע הכי הרבה מאמץ בתכנון ופיתוח המנוף החדש. אנשי היצרנית מדגישים עוד כי בפיתוח מנוף חדש זה יושמו היזונים חוזרים, בקשות, הערות וביקורות שנאספו מפי לקוחות של דגמים קודמים, במטרה להציע כלי בשל, מתאים ויעיל ככל הניתן.

מנוף נייד Demag AC 100-4L

מנוף נייד Demag AC 100-4L

דמאג AC 100-4L מתיימר להיות מהקומפקטיים שבקטגוריית המשקל שלו, כאשר נושא זה היווה את אחת המשאלות החשובות מצד לקוחות; הממדים הקומפקטיים – מבלי לוותר על יכולות ההרמה – מרחיבים את סוגי העבודה ואזורי הפעילות של המנוף, ומקלים כמובן על ניידותו. מסיבה זו תוכננה כל השלדה מחדש והיא למעשה חדשה לגמרי בהיצע דמאג, ואינה מהווה ואריאציה של שלדה וותיקה יותר. הרוחב החיצוני אינו עובר את ה-255 ס"מ, מה שמאפשר מעבר גם בדרכים צרות במיוחד ועבודה בסביבה צפופה ולא נוחה לתמרון.
Demag AC 100-4L מונע באמצעות מנוע MTU המייצר 462 כ"ס, כאשר יחידת המנוף מצויידת במנוע משל עצמה – MTU אף הוא – המייצר 175 כ"ס. המנוף הנייד מוצע הן על פי תקני פליטת המזהמים Tier 3 והן Tier 4 – על פי בחירת הלקוח. גובה ההרמה המרבי עומד על 69.5 מטרים כולל הארכות, 59.4 מ' ללא. בין יתר מערכות הפיקוד, השליטה והבטיחות נמנה את מערכת בקרת העומס IC-1 Plus המונע משקל חורג בכל מצב, בכלל זה תוך לקיחה בחשבון של תנוחת וזווית המנוף, צידוד יחידת המנוף, אורך מפתח המנוף, וכיו"ב. מערכת זו יודעת להעריך מה כיצד ישפיע המשקל על יציבות הכלי עוד בטרם הגיע המפעיל למצב זה, ולמנוע אותו מראש באמצעות חישוב מתמיד ושקלול כל הפרמטרים העומדים לרשות המערכת. מערכת זו מאפשרת ביצוע עבודה קלה יחסית במהירות גבוהה, היא חוסכת לעיתים את פתיחתם המלאה של המייצבים (זמן, מרווח עבודה), שכן אין צורך בחישובים מסובכים או בחששות לגבי מיקום ותנוחת המנוף; במידה והמשקל יהווה סכנה ליציבות הכלי – המערכת תמנע את הרמתו. יבואנית Demag לארץ היא חברת תעבורה.