מחפר אופני קטרפילר M317F

דור מחפרים אופניים חדש מקטרפילר

מחפר אופני קטרפילר M317F

מחפר אופני קטרפילר M317F

קטרפילר מציגה שני מחליפים למחפרים האופניים מסדרה D – קטרפילר 315F וקטרפילר 317F. השקת צמד מחפרים אופניים אלו, המחליפים את הקטרפילר M315D ו-M317D, בהתאמה, משלימה את עדכון היצע כלים מסוג זה אצל קטרפילר, עם סיום שדרוג, עדכון ושיפור כל ההיצע תחת סדרה F החדשה.

מחפר אופני קטרפילר M317F

מחפר אופני קטרפילר M317F

שני המחפרים האופניים החדשים דומים האחד לשני, ובכלל זה בממדים, במנוע ובהספק; זה האחרון הוא מסוג C4.4 ACERT המוכר של קטרפילר, בנפח 4.4 ליטר המציע בשני הדגמים 152 כ"ס והעומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר כיום באירופה ובארה"ב. עיקר ההבדל בין צמד המחפרים הוא במשקל; קטרפילר M315F שוקל מוכן לעבודה בין 15.8-17.9 טון בקירוב, בעוד הקטרפילר M317F שוקל בין 17.3 ל-18.7 טון בקירוב, תלוי באבזור, ציוד בקצה והמשקול. ככלים המיועדים לנוע גם על דרכים סלולות וציבוריות, ולא פעם מרחקים ארוכים יחסית, מתאפשרת מהירות נסיעה מרבית של עד 35 קמ"ש – שני הכלים.

מחפר אופני קטרפילר M317F

מחפר אופני קטרפילר M317F

בקטרפילר מבטיחים כי למרות הדמיון לדור המחפרים האופניים היוצא, מציעים אלו החדשים שיפור בכל היבט, כאשר עיקר העדכונים והשדרוגים בוצעו בהשראת ותוך קבלת היזון חוזר מצד לקוחות. בתוך אלו מדווחים אנשי היצרנית על היצע רחב מבעבר של בסיסים – ברוחבים ובאורכים שונים, עם זוויות צידוד חדות יותר לטובת הקטנת רדיוס הסיבוב, עוד סוגי צמיגים וחישוקים לבחירה, יחד עם מגוון גדול יותר של זרועות וציוד רתום במטרה להרחיב את מעגל המשתמשים ולהפוך כלים אלו למתאימים למגוון רחב מאי פעם של משימות. כאופציה מוצעים צמד ג'וי-סטיקים משודרגים המאפשרים שליטה מלאה בכלי ובכל המערכות שלו (הידראוליקה, נסיעה והיגוי) ללא הצורך להוריד מהם את הידיים.
עוד חדשה כאן היא הגישה של קטרפילר בהגדרת כלים אלו, כאשר בהודעה לעיתונות מודגש כי אלו "יותר נושאי כלים מאשר מחפרים חד שימושיים", דהיינו: מחפרים אופניים אלו תוכננו כמובן לבצע משימות חפירה, אך הותאמו ונבנו לא פחות מכך להתאים לשאת מגוון רחב של ציוד המופעל הידראולית, כמו פטישי חציבה, כפות ללפיתה (לתעשיות העץ, המחזור וכיו"ב), מכסחות, מרסקות וכיו"ב. כפי שצויין, בכך מושם דגש נוסף על התאמת כלים אלו למגוון שימושים וסגמנטים גדול מבעבר. שיווק המחפרים האופניים החדשים כבר החל; יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים

מחפר אופני קטרפילר M317F

מחפר אופני קטרפילר M317F