עגורן חדש מליבהר

עגורן ליבהר NC-B

עגורן ליבהר NC-B

ליבהר (Liebherr) משיקה עגורן צריח חדש בשם NC-B המוצע עם יכולת הרמה מרבית של 6.0 או 9.0 טון. העגורן החדש הוצג לראשונה במסגרת תערוכת ציוד לבניין בי"ל בהודו (Bauma Conexpo India) ושיווקו המסחרי כבר החל. העגורן מיוצר במפעל ליבהר בהודו.
מדובר בעגורן בו החלק העליון מסתובב ותא המפעיל אינו עובר את גובה ה'בום' (Flat Top). בדגם זה פותח מנגנון טיפוס משתנה חדש ותצורה חדשה של מבנה התורן וה'בום' עם הבטחה לפחות משקל מחד וחוזק רב יותר מאידך.

עגורן ליבהר NC-B

עגורן ליבהר NC-B

בליבהר מסבירים כי העגורן החדש, על 2 גרסאותיו כעת – והנוספות האמורות להצטרף בעתיד – פותח במיוחד על פי הדרישות המאפיינות בנייה לגובה בסביבה צפופה יחסית, עם דגש על מבנים חדשים בשטחים בנויים. בנייה כזו מתאפיינת יותר ויותר בהרמת חלקי בניין מוכנים גדולים, ולכן יכולת ההרמה המרשימה ביחס לממדי העגורן. שתי הגרסאות מציעות רדיוס עבודה של עד 62.5 מ' ומסוגלות להרים בקצה ה'בום' מטען במשקל 1.2 טון. חלקי התורן מוצעים כסטנדרט באורך של 3.9 מ' ליחידה, עם אופציה לקבל חלקים ארוכים יותר באורך של 11.7 מ' ליחידה. העגורן מסוגל לעמוד יציב וביכולות ההרמה המוצהרות של היצרנית עד לגובה 53.2 מטרים ללא תמיכה. יבואנית ליבהר לארץ היא חברת תעבורה.