הצמיג הגדול בעולם: גודייר RM-4A+

הצמיג הגדול בעולם! (וידאו)

הצמיג הגדול בעולם: גודייר RM-4A+

ההדמיה הזו ממחישה את גודל הצמיג, לבטח בהשוואה לאדם בוגר בגובה 1.80 מ'…

ענקית הצמיגים האמריקאית Goodyear זכתה להמון תשומת לב במהלך תערוכת ציוד הכרייה והמחצבות הגדולה MINExpo 2016 שנערכה זה עתה בלאס ווגאס, נבדה-ארה"ב. דוכן Goodyear כלל את מגוון הצמיגים הרחב של היצרנית המיועד לציוד כרייה כבד, בין אם מדובר במעמיסים, עבור במובילי עפר פרקיית ועד למשאיות המכרות הענקיות. כידוע, כל הציוד הגדול והכבד הזה נע על גלגלים, וכאשר יש גלגלים – צריך גם את הצמיגים הנכונים.

הצמיג הגדול בעולם: גודייר RM-4A+

הצמיג החדש מיועד לתפקד בתנאים הקיצוניים ביותר עד למהירויות של 50 קמ"ש ובעומס של 100 טון

לפני כשנתיים חשפה Goodyear את הצמיג RM-4A+ שהושק כגדול ביותר בסדרת הצמיגים המיועדים למשאיות המכרות – מכלי הרכב האופניים הגדולים בעולם. הצמיג החדש החל לעבוד במכרות פתוחים בארבע יבשות, כמקובל כיום – לפני שמתחילה המכירה החופשית. עתה, במסגרת התערוכה, הושק הצמיג רשמית, כאמור, ומתחיל להימכר לכל דכפין ברחבי העולם.

הצמיג הגדול בעולם: גודייר RM-4A+

הצמיג הגדול בעולם: גודייר RM-4A+

ההבדל בינו לבין יתר הצמיגים בסדרה הוא בגודל: לראשונה הוצג צמיג בסדרה זו בקוטר חישוק (קוטר פנימי!) של 63" (כ-160 ס"מ) ובקוטר חיצוני של 4.02 מ'! הצמיג הענק שוקל 5.4 טון והוא מיועד להתקנה על הגדולות שבמשאיות המכרות – אלו מקטגוריית העל של ה-400 טון משקל – ולפיכך נדרש לעמוד בדרישות קיצוניות בהחלט; כנתון משקל מסוגל צמיג אחד להתמודד עם מטענים של 100 טון ויותר, גם במהירויות נסיעה של 50 קמ"ש. הוא בנוי באופן ייחודי המבטיח אחיזה במגוון סוגי מצע וקרקע, יחד עם עמידות גבוהה בפני פגיעות, קרעים וחתכים. לשם כך מוצעות לא פחות מ-12 גרסאות השונות זו מזו במבנה והרכב הגומי, להתאמה מיטבית לכל סוג ותנאי עבודה.
והמחיר? 50,000$ לצמיג…

בסרטון זה מוסבר למה לא מדובר בסתם עוד חתיכת גומי ענקית, אלא בטכנולוגיה מתקדמת ביותר באמצעותה תכננו ויצרו את מפלץ הגומי השחור הזה, ובאילו תנאים הוא צריך לתפקד