מכונת טיאוט כבישים היברידית Kärcher

טיאוט כבישים היברידי

מכונת טיאוט כבישים היברידית Kärcher

מכונת טיאוט כבישים היברידית Kärcher

מומחית ציוד השטיפה והניקיון הגרמנייה קרשר (Kärcher) חושפת אב-טיפוס ראשון של מכונת טיאוט עירונית היברידית. מדובר במכונה המתבססת על הקרשר MC 50 המוכרת המשלבת בין מנוע בעירה פנימית (דיזל) לבין מנוע חשמלי. לקרשר 50 הסטנדרטית מנוע יאנמר המייצר 26 כ"ס; בהודעה לעיתונות לא דווח האם בגרסה ההיברידית של מכונת הטיאוט העירונית מדובר במנוע זהה או במנוע קומפקטי יותר, כמו גם לא פורסמו פרטים טכניים נוספים לגבי הביצועים, ההספק וכיו"ב.
מהמידע שכן פורסם ניתן ללמוד כי מדובר במערכת טעינה משקע חשמל ביתי ושמכונת הטיאוט קרובה לייצור סדרתי, לאחר למעלה משלוש שנות בדיקה וניסויים אותם ביצעה קרשר.
קרשר לקחה על עצמה אתגר אותו הציבה ממשלת מחוז באדן וורטמברג שבגרמניה שקראה למומחיות בתחום לפתח מכונות טיאוט עירוניות היברידיות, שתוכלנה לפעול הן באמצעות מנועי בעירה פנימית סטנדרטיים, והן על טהרת החשמל בלבד. הכוונה היא להציע מכונה שתוכל לפעול באמצעות מנוע הדיזל במקומות צפופים פחות באוכלוסייה או שאינם במרכזי הערים – שם ניתן כבר כיום להיכנס פחות ופחות על כלי רכב מממונעים במנועים פולטי-מזהמים. על פי קרשר מצליחה הגרסה ההיברידית של ה-MC 50 לפעול בעוצמה מלאה במשך שעתיים וחצי לפחות על טהרת החשמל בלבד. כמו הקרשר MC 50 הרגילה כך מתאפיינת גם הגרסה ההיברידית בממדים קומפקטיים ובמבנה המאפשר זריזות וניידות גבוהים, בין היתר הודות להיגוי הפרקי; הרוחב הוא 109 ס"מ ורדיוס הסיבוב הפנימי הוא 70 ס"מ בלבד. תא המפעיל המרווח ושופע משטחי הזכוכית ייהנה גם בגרסה ההיברידית ממזגן, מדגישים בקרשר, למען אלו שחששו שלמעבר להינע חשמלי תהינה השלכות על יכולת הפעלת המזגן בכלי…

מכונת טיאוט כבישים היברידית Kärcher

מכונת טיאוט כבישים היברידית Kärcher

מעבר לדרישות ההולכות ומתפשטות כיום – באירופה בעיקר – בכל הקשור לתקנות רעש ופליטת מזהמים בערים, מדגישים בקרשר כי המוצר המוגמר יציע לא רק יכולת עבודה נקייה ב-100%, אלא גם חיסכון בעלויות, בראשן עלות הסולר שייחסך בשימוש החשמלי. בשלב זה פועלות 4 מכונות טיאוט עירוניות היברידיות מתוצרת קרשר ב-3 ערים שונות בגרמניה, במסגרת מה שמוגדר כ"מבחן ארוך טווח" המהווה למעשה את השלב האחרון לפני הכנסת דגם זה לייצור סדרתי. ככל הנראה יבשיל המוצר לכדי מוצר סדרתי במהלך השנה הבאה (2017). יבואנית קרשר לארץ היא חברת דן שלדן בע"מ.