מחפר יונדאי HX160L

מחפרים חדשים מיונדאי

מחפר יונדאי HX160L

מחפר יונדאי HX160L

יונדאי משיקה שני מחפרים זחליים חדשים בקטגוריות המשקל הפופולאריות של 16 ו-18 טון בקירוב. מדובר ביונדאי HX160L (משקל עבודה 18,470 ק"ג) וביונדאי HX180L (משקל עבודה 19,470 ק"ג) המשתייכים, כפי ששמם מלמד, לסדרה HX העדכנית של יונדאי.
בשני המחפרים פועם מנוע מתוצרת פרקינס, Tier 4 Final כמובן, המייצר 128 כ"ס. שניהם, כיתר דגמי סדרה HX, מחליפים מחפרים זחליים מסדרה 9A – במקרה זה מחליף היונדאי HX160L את היונדאי R160LC-9 והיונדאי HX180L את היונדאי R180LC-9 ששווקו גם בארץ.
באגף ציוד מכני הנדסי ביונדאי מדגישים כי צמד המחפרים החדש מציע חיסכון בצריכת הדלק של 10% מרשימים בהחלט ביחס לדגמים היוצאים. במקביל מוצעת תפוקה הגבוהה ב-5% וקיצור סבבי העבודה בלא פחות מ-13% ביחס ל-R160LC-9 ול-R180LC-9 היוצאים לפנסיה. שני המחפרים מוצעים עם מערכת ציפה אוטומטית לכף הנכנסת לפעולה בלחיצת כפתור, המסייעת בעיקר בעבודות פילוס ובמשימות סיבוב הדורשות עדינות ודיוק. בנוסף מוצעים 2 מצבי עבודה נוספים כסטנדרט: בקרת עוצמה "אינטליגנטית" המתאימה את עוצמת הפעולה ההידראולית לעומס ומצב Eco Breaker במיועד למקסום היכולות מחד ומזעור צריכת הדלק מאידך, בעבודה עם פטיש חציבה.
דגמי סדרה HX החדשים מצוידים בקבינה החדשה שכבר הוצגה במחפרים מסדרה HX שנחשפו מוקדם יותר השנה. תא מפעיל זה מציע תוספת מקום של 13% ביחס לדגמי סדרה LC-9 היוצאת – שינוי המורגש בעיקר במקום לרגליים, מדגישים ביונדאי. בנוסף כוללת הקבינה החדשה כסטנדרט בקרת אקלים, כיסא משוכך אוויר מחומם וממוזג. מסך מגע גדול, בקוטר 8", אמור להקל מאוד את הבקרה והשליטה של המפעיל בכלי ובאמצעותו הוא יכול לא רק לקבל שפע מידע חיוני אלא גם לכוון ולכייל את המערכות השונות בהתאם לסוג העבודה הנדרש ובאפון ידידותי למשתמש, על פי יונדאי. בנוסף מאפשר מסך חדש זה חיבור לסמארטפון, כך שהוא הופך למסך מוגדל של הטלפון הנייד על כל יכולותיו.
תוספת בטיחותית מעניינת המוצעת עם שני המחפרים החדשים היא מערכת צילום היקפי המכונה All Around View Mode (AAVM); מדובר ב-4 מצלמות הממוקמות בנקודות שונות סביב למחפר היוצרות יחד תמונה מעובדת המציגה מבט על על הכלי. הודות לכך יכול המפעיל לקבל בהרף עין ובמבט קצר בדיוק רב את מיקום המחפר במרחב, המרחק מגורמים שונים, הקלה בגישה ועוד. המערכת כוללת גם חיישנים המעוררים התראה ויזואלית וקולית ברגע שהמחפר מתקרב יתר על המידה אל כל גוך חיצוני, בין אם בתנועה ובין אם נייד.