טרקטור מעמיס קטרפילר 415F2 IL

הקומפקטי של קטרפילר

טרקטור מעמיס קטרפילר 415F2 IL

טרקטור מעמיס קטרפילר 415F2 IL


כשנה לאחר השקת סדרת המחפרונים העדכנית של קטרפילר – סדרה F2 – משיקה ענקית הציוד מכני הנדסי האמריקאית טרקטור מעמיס חדש המבוסס עליה; קטרפילר 415F2 IL הוא למעשה גרסה של המחפרון 415F2, חולק עמו שלדה, מרכב, מנוע ומכלולים נוספים והוא נועד "למלא צורך אותו זיהינו אצל לקוחותינו, לכלי למשימות יישור ופילוס במקומות, תנאי סביבה וצורך שאינם מצדיקים הכנסת מפלסת בגודל מלא או מעמיס אופני גדול יותר", כפי שמסביר שרי ויליאמס מקטרפילר, בהודעת החברה לעיתונות.

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

הקטרפילר 415F2 IL מצטרף לטרקטור המעמיס הוותיק יותר המוצע על ידי היצרנית, המתבסס עדיין על סדרת המחפרונים היוצאת – סדרה F, שקדמה לסדרה F2 העדכנית – ה-414E IL השוקל כ-6.6 טון והמצויד במנוע קטרפילר בנפח 4.4 ליטר והמציע 89 כ"ס. לעומתו מצויד ה-415F2 IL במנוע קטרפילר C3.4B מתקדם, קומפקטי וחסכוני יותר המוציא מנפח של 3.4 ליטר 68 כ"ס (72 כ"ס מרביים). מנוע זה עומד בתקני Tier 4 Final. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת standard-shift בעלת 4 מהירויות עם רוורסר המאפשר מעבר מהיר מנסיעה לפנים לאחור, ולהיפך. הינע 4×4 מהווה סטנדרט (ההינע הקדמי משתלב מכאנית) כאשר ארבעת הבלמים ניתנים לפעולה גם כאשר הכלי במצב 2×4, וזאת במטרה לצמצם את בלאי הצמיגים והעומס על מערכת העברת הכוח כאשר הכלי עובד במצב הנעה אחורית בלבד. משקל החבר החדש בליין הטרקטורים המעמיסים של היצרנית הוא כ-6.4 טון.

טרקטור מעמיס קטרפילר 415F2 IL

טרקטור מעמיס קטרפילר 415F2 IL


מעבר להיעדר הכף האחורית נבדל ה-415F2 IL מהמחפרון 415F2 לא רק בתוספת צמד האותיות IL לשמו (Industrial Loader) אלא גם באבזור וציוד הקבינה וכמובן – בהוספת הזרועות ההידראוליות ו-3 נקודות העיגון מאחור. בתא המפעיל עיקר השינוי הוא ביחידת הכיסא, אשר כאן אינה ניתנת לסיבוב מלא של 180 מעלות לאחור (כי אין צורך בכך) אלא מאפשרת סיבוב מוגבל לצד ימין בלבד, לצורך הקלת המפעיל לראות את הנעשה מאחור תוך כדי נסיעה לפנים (לרוב עם מפלסת/מיישרת אחורית רתומה). הכיסא בנוי כך שהוא ניתן להסתה ולקיבוע באלכסון באמצעות משיכת ידית אחת ובפשטות. קטרפילר 415F2 IL מוצע עם תא מפעיל פתוח או סגור וממוזג, על-פי דרישה.
עוד חדש בעמדת המפעיל בהשוואה לדגמים קודמים הוא עיצוב הרצפה ותפעול נועל הדיפרנציאל; ב-415F2 IL מוצעת רצפה חלקה ומרווחת יותר, טוענים בקטרפילר, לטובת נוחות עבור המפעיל בעת סיבוב הכיסא ותפעול דוושת הנועל. זה האחרון ניתן לתפעול (חיבור וניתוק) בנוסף גם באמצעות כפתור חשמלי המותקן על ה'ג'וי-סטיק' המפעיל את הכף הקדמית. נפח הכף הסטנדרטית עומד כאן על 0.76 מ"ק, יכולת ההרמה המרבית עומדת על 3,062 ק"ג וגובה השפיכה המרבי (גובה ציר הכף) הוא כ-3.47 מ'. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.