יעה אופני גהל

חברת נ. פלדמן נמכרה!

"אנו מאמינים כי לשוק המיכון החקלאי, הציוד המכני ההנדסי והמלגזות יש עוד לאן לצמוח ולגדול, ועם המותגים הנמצאים בידי נ. פלדמן יש לנו קלפים חזקים ביד". זהו המסר אותו מעביר בשיחה עם Machinerynews רן גנץ, מנכ"ל קבוצת תפארת, החברה שרכשה את הסוכנות הוותיקה. המהלך המטלטל ורב המשמעות עבור השוק שלנו הנו סוף הליך ארוך שלווה בשמועות ורינונים מזה זמן רב, כאשר למעשה העסקה הושלמה אך יידרשו עוד כחודש עד חודש וחצי בכדי לברך על המוגמר באופן רשמי. "הכל סוכם, כולל המחיר, וכולם מרוצים ובעד. יש עדיין להמתין לסיום הליכים משפטיים ופורמאליים לסיכום העסקה בפועל", מסביר גנץ.

feldman logo

בשלב זה יישארו השם והלוגו של החברה ללא שינוי

קבוצת תפארת הנה שחקן חדש בתחום המיכון החקלאי, ציוד מכני הנדסי והציוד הכבד, אך שחקן וותיק בתחום הרכב בישראל. הקבוצה מחזיקה בין היתר ב-50% מחברת הליסינג 'אופרייט ליס', היא הבעלים של חברת 'תפארת חלפים' העוסקת בשיווק, הפצה ומכירת חלפים לרכב, הבעלים של מוסך 'רכב הצפון' המורשה פיז'ו וסיטרואן והמשמש גם סוכנות מכירה בחיפה, הבעלים של עוד 3 מוסכי שירות המשרתים מכוניות פיז'ו וסיטרואן ועסקים נוספים. הקבוצה היא בבעלות שמואל גנץ, כאשר בנו רן משמש כיום כמנכ"ל.

ran ganz

רן גנץ, מנכל קבוצת תפארת, רוכשת סוכנות נ. פלדמן; "בשוק הצמ"ה והמיכון החקלאי טמון פוטנציאל שטרם מומש עד תום"

חברת נ. פלדמן מוכרת במגזר החקלאי בעיקר כיבואנית ומפיצת הטרקטורים והציוד החקלאי של קונצרן CNH האמריקאי-בי"ל, הנמצא כיום בבעלות פיאט האיטלקייה ומיוצג אצלנו על ידי המותגים קייס (CASE) וניו הולנד (New Holland). בתחום הציוד הכבד והציוד המכני-הנדסי מחזיקה נ. פלדמן בזיכיון הצמ"ה של ניו הולנד, כאשר את זיכיון שיווק ציוד מכני הנדסי של קייס איבדה לפני כשנתיים לטובת חברת קרסו מוטורס. עוד בבעלות החברה הזיכיונות לייבוא ושיווק מוצרי חברת Gehl האמריקאית (הנמצאת בבעלות מאניטו הצרפתייה), ציוד המחזור של screen machine האמריקאית (בעיקר מגרסות ונפות), מלגזות GC Power ו-Tailift מסין ותאילנד בהתאמה ושמני קסטרול הנחשבים איכותיים ומוכרים בשוק.

יעה אופני גהל

רוב פעילות הציוד הכבד והצמ"ה של חברת נ. פלדמן התמקדה בייבוא ומכירת היעים האופניים של גהל. למרות הישגים נאים בתחום רואים ב'קבוצת תפארת' פוטנציאל רחב יותר למותג האמריקאי

"כיום נ. פלדמן פעילה בתחום ציוד מכני הנדסי עם מותג אחד עיקרי – גהל – וגם בתוכו עם סוג מוצר אחד עיקרי: היעים האופניים" אומר לנו רן גנץ. "גהל הוא מותג המציע מגוון רחב של ציוד מכני הנדסי שטרם מוצה אצלנו ובהחלט יש מה להתפתח איתו בארץ". גהל הנו מותג היעים האופניים השני בכמות המכירות בארץ בסיכום המכירות ל-2015 ודגם ספציפי של גהל – ה-R220 – הוא הדגם הנמכר ביותר בארץ בסגמנט.
עדיין יש לזכור שלגהל היצע מעניין ורחב של מיני מחפרים (1.7-8.0 טון) ומגוון מעמיסים טלסקופיים שהוזנחו עד כה בשוק המקומי. תחת הבעלים החדשים מתכוננת התעוררות והרחבת הפעילות בתחום זה.

מעמיס טלסקופי גהל

לגהל היצע מרשים של מעמיסים טלסקופיים, שייבואם ושיווקם אצלנו יישקל בכובד ראש

בשלב המיידי, עם השלמת העסקה והעברת בעלות החברה לידי קבוצת תפארת, לא צפויים שינויים מרחיקי לכת מבחינת הלקוחות הקיימים. כוח האדם יישאר במקומו, כך שאנשי המכירות, השירות, החלפים והמוסכים יישארו אותן דמויות מוכרות עבור הלקוחות. "אנו נבחן כל היבט וכל סוג פעילות בחברה במטרה להתייעל, להשתפר ולהתרחב" מסביר רן גנץ, כאשר הוא מרמז עוד כי בהחלט ייתכן כי מותגים חדשים יתווספו להיצע ושזה האחרון עוד יורחב עם כלים נוספים וחדשים אצלנו.

מיני מחפר גהל

ייתכן כי בקרוב יצטרף לשוק התחרותי אצלנו של המיני-מחפרים ההיצע הרחב והעדכני של Gehl

אינטרס הקבוצה הרוכשת – כפי שמסביר גנץ – בהחלט מעודד ואופטימי עבור הלקוחות והמותגים עצמם. "תחום החלפים הנו מרכיב משמעותי בעסקינו כך שהוספת המותגים והפעילות של נ. פלדמן בהחלט מתאימה לנו. חשוב עבורנו הוא גם הזיכיון לייבוא שמני קסטרול – מהמותגים המובילים בעולם – הנמצא בידי נ. פלדמן, שכן זיכיון זה מתיישב היטב עם פעילות המוסכים שלנו והנו בעל פוטנציאל מכירות שעוד לא מוצה עד תום בארץ".

Screen Machine Impact Crusher

ציוד מחזור של screen machine האמריקאית

אין ספק שחברת נ. פלדמן היתה רחוקה מלמצות את מלוא פוטנציאל המותגים אותם היא מייבאת לארץ, וניתן לשער כי העברת הבעלות תעשה לחברה רק טוב. עבור הלקוחות והשוק בכלל מדובר בצעד חשוב ומהותי, שכן כל שחקן חדש – ורציני – הנכנס לתחום עושה טוב לתחרות, להיצע, לרמת השירות ולמחירים. וכלקוחות – צריך יותר מכך? נאחל לכל המעורבים במהלך הרבה הצלחה!

Tailift Z series

בתחום המלגזות מחזיקה נ. פלדמן בזיכיון המותג הסיני GC Power ובמותג הטאיוואני Tailift – בתמונה. גם בסגמנט זה יש עוד לאן לצמוח ולהתרחב, מאמינים ב'קבוצת תפארת'