מעמיס טלסקופי Genie GTH-844

מעמיס טלסקופי חסכוני מ-Genie

מעמיס טלסקופי Genie GTH-844

מעמיס טלסקופי Genie GTH-844


יצרנית ציוד ההרמה האמריקאית ג'ני (Genie) משיקה גרסה תחרותית וחסכונית של המעמיס הטלסקופי הוותיק שלה – הג'ני GTH-844. מדובר במעמיס בינוני-כבד במשקלו, עם משקל עבודה של קצת מעל ל-10 טון, כושר הרמה מרבי של כ-3.6 טון וטווח הגעה מרבי לגובה של 13.36 מ' – כמה מידות מעל למעמיס הטלסקופי החדש שהוצג זה עתה, הג'ני GTH-5519 הקומפקטי.
ג'ני GTH-844 מוגדר כמעמיס טלסקופי קשוח המיועד לעבוד בתנאי שטח קשים והמוצע מזה מספר שנים עם מעט שינויים. בדומה ל-GTH-844 עד כה, כך מוצע גם הדגם החדש עם הינע כפול והיגוי כפול כסטנדרט.
מעמיס טלסקופי Genie GTH-844

מעמיס טלסקופי Genie GTH-844


עיקר החדשות הן במנוע החדש המוצע לבחירה, המצטרף אל ארבע אופציות המנועים הוותיקות, שלכולן 100 כ"ס. המנוע החדש הוא גרסה מוחלשת של הדויץ 3.6 ליטר המציעה כאן 74 כ"ס והעומדת בתקני Tier 4 Final. בג'ני מציינים כי הבחירה באופציית הינע נוספת זו מגיעה לאחר היזון חוזר והתייעצויות עם מצד לקוחות; כפי שהסתבר, רבים מלקוחות ג'ני אינם זקוקים במעמיס טלסקופי בסדר גודל שכזה למלוא 100 כוחות הסוס שסופקו בדגם זה עד כה, הם מעוניינים בממדי ויכולות ההרמה אותן מציע ה- GTH-844- אך חשוב מכל: הם מחפשים כל דרך לחסוך בהוצאות ובעיקר בצריכת הדלק.
מעמיס טלסקופי Genie GTH-844

מעמיס טלסקופי Genie GTH-844


ואכן, מנוע ה-Deutz החדש עם 74 כוחות הסוס מציע מומנט מרבי דומה למנועים עם 100 כוחות הסוס, אך מציע עלויות תחזוקה וצריכת דלק נמוכות יותר, מסבירים אנשי ג'ני. במטרה להתאים את תכונות המנוע החדש למעמיס הטלסקופי הספציפי, עודכנה גם מערכת העברת הכוח כך שהלקוח מקבל כלי המרגיש לא פחות חזק מ'אחיו' עם ה-100 כ"ס, כאשר כל החבילה מוצעת במחיר נמוך יותר.
מנוע הדויץ החדש מצטרף למנוע דויץ 3.6TCD ולמנוע פרקינס 1104D העומדים שניהם בתקני Tier 3, ואל מנועי פרקינס 854E ודויץ 3.6TCD העומדים בתקני Tier 4 ו-Tier 4 Final, בהתאמה. לכל המנועים דנן הספק מרבי מוצהר של 100 כ"ס.
מעמיס טלסקופי Genie GTH-844

מעמיס טלסקופי Genie GTH-844


בנוסף למנוע החדש והתאמת מערכת העברת הכוח בוצעו בג'ני GTH-844 העדכני שיפורים ושינויים נוספים, בכדי להתאימו טוב עוד יותר לצרכן, בעיקר לטובת שוק ההשכרות; בין היתר מהווה מערכת חיבור וניתוק מהיר חלק מהאבזור הסטנדרטי וכך גם גלגלים עם צמיגי שטח המיועדים לתפקד על מצע קשה הכולל סלעים חדים, פסולת בניין וכיו"ב. בנוסף הוחלפו הסרנים למחוזקים, התווספה לולאת תליה בקצה הזרוע כסטנדרט, בחזית מותקן ארגז כלים גדול אינטגראלי פתוח לשרשראות, רצועות, כפפות וכיו"ב. עוד ברשימה חיישן לזיהוי עצמים עם צפצוף התרעה בנסיעה לאחור, כיסא חדש עם ציפוי וויניל קל להסרה לצורך ניקוי או החלפה ועוד.