Linde SpeedAssist

מערכת בטיחות חדשה ללינדה

יצרנית המלגזות הגרמנייה לינדה (Linde) משיקה מערכת עזר בטיחותית חדשה בשם Linde SpeedAssist. בלינדה טוענים כי מדובר במערכת מהפכנית בכלה קשור לבטיחות המפעיל והנמצאים בסביבת המלגזה.

Linde SpeedAssist

Linde SpeedAssist


הבעיה לשמה תוכננה ומוצעת מערכת ה-SpeedAssist של לינדה היא במעבר בין החוץ לפנים עם מלגזה, בעיקר בעבודות המתבצעות בבתי אריזה או אחסנה גדולים, בהם המלגזה מבצעת נסיעות רבות מבחוץ פנימה ולהיפך, לצורך פריקה וטעינה. מצבים אלו נחשבים מסוכנים במיוחד, שכן המפעיל צריך לווסת אינספור פעמים בין הנסיעה המהירה יחסית מחוץ למחסן/מפעל לבין משנה הזהירות הנדרש בנסיעה בתוך המבנה. לא פעם – כך עולה ממחקרים של לינדה – מתרחשות תאונות ותקלות בשל כך, החל בהפלת סחורה ש"הגיעה" מהר מדי אל המדף ואז נדרשה בלימת חירום, ועד לפגיעה פיסית בעובדים הנעים בתוך המבנה. תשומת הלב הנדרשת מהמפעיל מובילה לעייפות ואיבוד הריכוז, בעיקר כאשר מדובר במפעיל צעיר ו/או חסר ניסיון.
מערכת ה-Linde SpeedAssist מתבססת על רדאר המותקן על המלגזה ואינה דורשת התקנת חיישנים נוספים ברחבי המחסן ומחוצה לו. הראדאר מנתר בכל רגע נתון את סביבתו ויכול לזהות גופים ניידים ונייחים ממרחק מטר אחד ועד 24 מטרים. המערכת מזהה היכן היא נמצאת – מחוץ למבנה או בתוכו, הודות לראדאר שמכוון גם למעלה ומזהה תקרה כשהיא קיימת – ומתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם. המפעיל או קצין הבטיחות יכול לכייל מראש את מגבלות המהירות בכל אזור ואף את מהירות המעבר ממהירות אחת לשנייה, בהתאם לצורך, למרחקים, לאופי המטען או לרמת המפעיל, כך שלא תהיה דרסטית. ברגע שהמערכת כוילה, המפעיל לא מתעסק עם מהירויות או מעברים בין מהירויות שונות. המערכת מגבילה את המלגזה אוטומטית למהירות שנקבעה בכל אזור (פתוח או סגור) ומתריעה על קרבה מסוכנת לגופים שונים – ממדפים או קירות, דרך בני אדם ועד למכשולים קטנים כמו ברזיל בולטים, בליטות בקיר, מדרגות וכיו"ב. בלינדה טוענים כי מדובר במערכת פשוטה ביותר לתפעול אך עם אפקט משמעותי על גרף התקלות והתאונות. היצרנית מייעדת את מערכת ה-Linde SpeedAssist בראש ובראשונה לשוק ההשכרות, שוק שמועד יותר לפורענות בעיקר בגלל ריבוי המפעילים והגישה השונה לציוד ולסביבה.
לקבלת פרטים נוספים על מערכת ה-Linde SpeedAssist של לינדה, ניתן לפנות ליבואנית בארץ, בלחיצה כאן