Kawasaki 95Z7 XT

היטאצ'י רוכשת את חטיבת הצמ"ה בקוואסאקי

Kawasaki 90Z7

Kawasaki 90Z7


היטאצ'י, יצרנית הציוד הכבד השלישית בגודלה בעולם (אחרי קטרפילר וקומטסו) רכשה את חטיבת הצמ" של קוואסאקי – Kawasaki Construction Machinery (KCM). הרכישה בוצעה באמצעות רכישת מניות ובסופו של התהליך חטיבת הצמ"ה של קוואסאקי נמצאת עתה בבעלות מלאה של היטאצ'י.
קוואסאקי והיטאצ'י משתפות פעולה בפיתוח, ייצור וחילופי מכלולים מאז 2010. דוגמא מוצלחת מהווה סדרת המעמיסים האופניים Z7 של קוואסאקי, שפותחה בשיתוף היטאצ'י במיוחד עבור השוק הצפון אמריקאי, ומשווקת שם בהצלחה.
Kawasaki 90Z7

Kawasaki 90Z7

מעניין לשמוע תגובות דווקא מתוך חטיבת הצמ"ה של קוואסאקי העולמית והסניף האמריקאי של הקונצרן Kawasaki Construction Machinery of America – KCMA – את התגובות, המרמזות שחטיבת הצמ"ה והציוד הכבד היתה בגדר "עוד חטיבה זניחה" בקונצרן הענק, המייצר ממיכליות ואוניות, עבור במטוסים, רכבות ועד לרובוטים וכלי רכב. סוכנים ואף בכירים בחברה צוטטו מברכים על המהלך, וכי הם מצפים לעתיד מבטיח וטוב בהרבה עבור החברה שתימצא מעתה תחת כנפי קונצרן שכולו ציוד כבד, מבין בתחום וממוקד במטרה זו. "עבורנו מדובר בסיפור גדול מאוד", אומר בהקשר זה גארי בל, מנכ"ל קוואסאקי צפון אמריקה; "היינו חטיבה קטנה מאוד בקונצרן Kawasaki Heavy Industries שעוסק במגוון רחב מאוד של תחומים, ולא רק בציוד מכני הנדסי. היטאצ'י מביאה ניסיון עצום בתחום, ראיה גלובאלית והיכרות מעמיקה עם כל מגזרי הציוד הכבד. הרכישה של קוואסאקי על ידי היטאצ'י פותחת בפנינו עתיד עם פוטנציאל גדול בהרבה".
בשלב הקרוב לא צפויים שינויים בהיצע קוואסאקי, אך ייתכן בהחלט שארסנל הציוד המוצע תחת השם קוואסאקי יגדל בעתיד. מיבואנית היטאצ'י לארץ נמסר לנו כי אין תוכניות כרגע לייבא את המותג קוואסאקי גם לישראל.