JCB 4CX POLEMASTER

השקה ב-JCB: תוקעי העמודים

JCB 4CX POLEMASTER

JCB 4CX POLEMASTER

בין יתר הציוד והמוצרים החדשים אותם חשפה JCB במהלך אירוע ההשקה ברוצ'סטר שבאנגליה, קיבלנו גם הצצה ראשונה על 2 גרסאות מעניינות של מחפרונים חדשים. מדובר בג'י.סי.בי. 4CX PoleMaster ובג'י.סי.בי. 4CX PilingMaster – שתי גרסאות ייעודיות שמשמן ניתן להבין כי הן מתבססות על המחפרון הגדול, בעל הגלגלים הזהים בקוטרם וההיגוי הכפול – ג'י.סי.בי 4CX.

JCB 4CX POLEMASTER

JCB 4CX POLEMASTER

שתי הגרסאות החדשות מיועדות לתחום התקנת עמודי עץ לחשמל או לטלפון ופותחו במיוחד לשם כך עקב דרישה מצד לקוחות רבים. הרעיון מאחורי השקת צמד הכלים החדשים – המשלימים זה את זה – הוא לאפשר לקבלנים או גופים מוניציפאליים העוסקים בכך לחסוך בציוד ייעודי ובכמה כלים לשם ביצוע המשימה, ולהיות מסוגלים לבצע את העבודה עם ציוד רב שימושי (מחפרון, במקרה זה), אשר באמצעות התקנת המערכות הייעודיות יהיה מסוגל לבצע עבודה שעד כה נדרשו כלים מיוחדים עבורה.

JCB 4CX POLEMASTER

JCB 4CX POLEMASTER

הכלי החדש הראשון הוא ה-4CX PoleMaster. בג'י.סי.בי. מגדירים מחפרון זה, המבוסס על ה-4CX, כמכונה הזריזה, החסכונית והמותאמת ביותר לעבודת התקנת עמודי עץ בשוק. המערכת המותקנת על המחפרון מסוגלת להעמיס, להוביל, להניף ולתקוע בבור באדמה קלונסאות עץ עד למשקל 750 ק"ג ולגובה של 16 מטרים. יכולות התנועה והעבודה של הג'י.סי.בי. 4CX הן בשטח קשה לגישה והן על כביש סלול הופכות כלי מותאם זה ליעיל בכל אתר או איזור בו יש להעמיד עמודי עץ, בין אם לאורך כבישים ובין אם בשטח.

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

מערכת קיבוע הקלונסאות כוללת בקצה הזרוע שלה חובק המכונה Rotaclaw המציע כוח לפיתה של 3.0 טון ויכולת לסובב ולמקם את עמוד העץ בדיוק הנדרש, מתוך תא המפעיל כמובן. הג'י.סי.בי. 4CX PoleMaster פותח כאמור כמענה לדרישה גוברת מצד לקוחות, ובשתוף לקוחות נבחרים שמזה זמן עובדים יחד עם JCB על הפיתוח, השכלול והתאמה למשימה של המערכת, עד להגעתה לכדי ייצור סדרתי כעת. המחפרון הייעודי מוצע עם החובק Rotaclaw דנן, מנשא להובלת קורת עץ, מוט טלסקופי מאסיבי וצמיגים רחבים במיוחד המאפשרים עבודה ותנועה גם בשטחים בוציים או חוליים.

JCB 4CX PILINGMASTER

JCB 4CX PILINGMASTER

שותפו הטבעי של ה-4CX PoleMaster מתבסס אף הוא על מחפרון דומה, והוא מכונה 4CX PilingMaster – גרסה המותאמת לקידוח בורות לעמודי חשמל וטלפון, כאשר מערכת הקידוח מותאמת במקרה זה לסוג עבודה דנן, והיא מותקנת במקום הזרוע האחורית. כמובן שהמערכת מיועדת לכל משימת קידוח בקוטר ובעומק הרלוונטיים. למקדח רב העוצמה מומנט מרבי של 13kNm המותאם לספק את הכוח הנדרש לקדיחת בורות בקוטר שבין 350 ל-600 מ"מ. למערכת יכולת קידוח בור בקוטר 450 מ"מ, למשל, עד לעומק של 14 מטרים.

JCB 4CX PILINGMASTER

JCB 4CX PILINGMASTER

שני כלים יעודיים אלו מיועדים לחסוך בציוד יקר נוסף כמו גם זמן יקר באתר העבודה, מאחר וניתן להתקינם על מחפרון – 4CX במקרה זה – הנמצא ממילא בלא מעט מערכי עבודה. ניתן לנתק את מערכות הנפת הקלונסאות או המקדח בקלות יחסית, ולהשתמש בכלי הנושא למשימות נוספות.
שני דגמי המחפרונים הייעודיים החדשים – ג'י.סי.בי. 4CX PilingMaster וג'י.סי.בי. 4CX PoleMaster – מצוידים במנועי EcoMax של ג'י.סי.בי. העומדים בתקני Tier 4 Interim/Stage IIIB. המנועים מספקים בשני הכלים 109 כ"ס המועברים אל כל הגלגלים באמצעות תיבת powershift בעלת 4 מהירויות ומערכת Torquelock המתיימרת להציע עד 25% חיסכון בצריכת הדלק ו-10% בזמן העבודה. מהירות הנסיעה המרבית של שני הכלים מבוססי ה-4CX היא 40 קמ"ש. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.