CAT D10T2

קטרפילר D10T2 מחליף את ה-D10T

CAT D10T2

CAT D10T2

הבולדוזר הכבד קטרפילר D10T מקבל יורש עדכני בשם D10T2. למרות שאולי קשה לראות זאת על סמך העיצוב והמראה החיצוני שלא התשנו, על פי קטרפילר מדובר בשדרוג, רענון, עדכון ושיפור משמעותיים של כל המערכות בכלי, במטרה להפכו ליעיל וחסכוני יותר.
ראשית, המנוע; קטרפילר מציעים את הדחפור הכבד (70,171 ק"ג משקל עבודה) עם מנוע CAT C27 עדכני (27 ליטר, V12) המוצע בשתי גרסאות. האחת עומדת בתקני Tier 2 והשניה בתקני Tier 4 Final, בהתאם לאזור אליו נשלח הכלי. בשני המקרים מדובר על הספק מרבי של 600 כ"ס בנסיעה לפנים ו-722 כ"ס בנסיעה לאחור. מערכת ניהול המנוע מתאימה את רמת ההספק המופק באופן אוטומטי לתנאי העבודה, העומס ולכיוון הנסיעה, ובכך לבדו – טוענים בקטרפילר – מושגים עד 20% יותר הספק בנסיעה לאחור, ביחס לקטרפילר D10T. הכוח מועבר אל הזחלים באמצעות תיבה פלנטרית, הכוללת 3 הילוכים קדמיים ו-3 אחוריים. בשורה התחתונה, הודות לכך, מסוגל הדחפור החדש להגיב מהר יותר ולבצע יותר "פעימות" של משימות בפרק זמן נתון.

CAT D10T2

CAT D10T2

עוד חדשה היא מערכת הסינון ששופרה הן באגף הדלק, הן באגף שמני המנוע והן באגף הנוזל ההידראולי. בקטרפילר טוענים כי מערכות המסננים החדשות יעילות מבעבר ובשורה התחתונה מאריכות את פרקי הזמן המומלצים בין החלפות הנוזלים, ובמקביל ממזערות את כניסת הלכלוך למערכות השונות – ובכך מאריכות ומשפרות את אמינות המכלולים.
גם בסיס הדחפור עודכן ושופר, ובתוך כך מערכת מיסבי גלילי מערכת הזחלים והמרכב התחתון. בקטרפילר טוענים כי בכך הושג אורך חיים ארוך יותר וגדל המרווח בין החלפות המיסבים כתוצאה משחיקה, בשל תנאי עבודה קיצוניים.
בנוסף מוצעים בקטרפילר D10T2 מערכות בקרת עומס חדשה השולטת בעוצמת זרימת הנוזל ההידראולי, תיבת העברה חדשה, מפוקחת מחשב, בקרת כיוון וגובה הלהב ומערכת ניווט לוויני חדשה ומשופרת. עוד מעניינת היא מערכת חדשה למניעת החלקה, המנתרת בכל רגע נתון את כלל המערכות בכלי, ודואגת באופן אוטומטי לתזמון יעיל בין הדרישות והעומס, לבין הסל"ד במנוע, ההילוך הנתון, ההספק הנדרש ומידת החלקת הזחלים. מן הסתם מדובר בשיפור משמעותי של היעילות בעבודה, ובסופו של דבר בגורם חוסך דלק.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים

CAT D10T2

CAT D10T2